ورود طب سنتی و گیاهان دارویی به برنامه آموزشی تمامی گروه‌های پزشکی

14:31 - 07 مهر 1393
کد خبر: ۸۸۵۷
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون وزیر بهداشت با اشاره به ورود طب سنتی و گیاهان دارویی به برنامه آموزشی تمامی گروه‌های پزشکی از ارائه بسته‌های آموزشی داروهای گیاهی ویژه پزشکان در آینده نزدیک خبر داد.

: معاون وزیر بهداشت با اشاره به ورود طب سنتی و گیاهان دارویی به برنامه آموزشی تمامی گروه‌های پزشکی از ارائه بسته‌های آموزشی داروهای گیاهی ویژه پزشکان در آینده نزدیک خبر داد.

محمود خدادوست در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان از تهیه بسته‌های آموزشی داروهای گیاهی ویژه پزشکان خبر داد و  اظهار کرد:  طب سنتی و معرفی قابلیت‌های گیاهان دارویی و داروهای گیاهی در برنامه آموزشی تمامی گروه‌های پزشکی قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه با بیان این مطلب که بسته‌های آموزشی ویژه به این منظور تهیه و تدوین شده است، گفت: بسته‌های آموزشی از طریق دانشگاه‌ها با همکاری انجمن علمی در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.

معاون وزیر بهداشت در ادامه با بیان این مطلب که داروهای گیاهی در گذشته در هیچ یک از مقاطع پزشکی  آموزش داده نمی‌شود، خاطرنشان کرد: این امر سبب شده تا پزشکان هیچ دانش و آگاهی از فواید این‌گونه داروها نداشته باشند.

خدادوست در خاتمه تصریح کرد: اگر بخواهیم داروهای گیاهی جایگزین داروهای شیمیایی در نسخه‌های بیماران قرار گیرند باید سطح دانش این افراد را بالا برد. در حقیقت افرادی که می‌خواهند از این به بعد وارد عرصه پزشکی شوند باید با ظرفیت داروهای گیاهی آشنا باشند.

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *