رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

همین که داوری جشنواره مقاومت آلوده سیاسی کاری نشد یعنی جشنواره موفقی داشته ایم

13:58 - 07 مهر 1393
کد خبر: ۸۸۴۲
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: جبار آذین منتقد سینما گفت: کارهای خوبی مثل "ابوزینب" در همین جشنواره مقاومت رونمایی شد و برگزاری جشنواره نیز بسیار خوب انجام شد و از همه مهمتر در داوری هم به فیلمهایی توجه شد که واقعا باکیفیت بودند. همین که داوری جشنواره مقاومت بازیچه سیاسی کاری نشد یعنی جشنواره موفقی بوده است.

: جبار آذین منتقد سینما گفت: کارهای خوبی مثل "ابوزینب" در همین جشنواره مقاومت رونمایی شد و برگزاری جشنواره نیز بسیار خوب انجام شد و از همه مهمتر در داوری هم به فیلمهایی توجه شد که واقعا باکیفیت بودند. همین که داوری جشنواره مقاومت بازیچه سیاسی کاری نشد یعنی جشنواره موفقی بوده است.

وی در گفتگو با در واکنش به موضع گیری اخیر حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی درباره تکراری بودن و ناکارآمدی جشنواره بین المللی مقاومت گفت: مسئولان سینمایی نباید سیاسی حرف بزنند. اینگونه موضع گیری ها در نزد اهالی سینما جایی ندارد.

آذین افزود: جشنواره بین المللی مقاومت یکی از بزرگترین و تعیین کننده ترین جشنواره های سینمایی کشور است که ارزشها و باورهای مردم و رزمندگان جنگ تحمیلی را بدرستی به تصویر می کشد.

وی اضافه کرد: آقای ایوبی با توجه به اینکه مسئول سینمایی کشور است تلاش می کند همه جناح ها را از خود راضی نگهدارد و در نتیجه مواضعی را اتخاذ می کند که با منطق و واقعیت ها هماهنگ و منطبق نیست.

آذین در بخشی دیگری از این گفتگو اظهار داشت: بخشی از فیلم های شرکت کننده در سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در جشنواره فیلم فجر نیز نشان داده شده اند و آقای ایوبی در رابطه با این فیلم ها موضع گیری کرده و اظهاراتی را بیان داشته است و این نشان می دهد که مسئول سینمایی کشور تمایل دارد جشنواره فیلم فجر را ارزشی و اصلی معرفی کند در حالیکه جشنواره فیلم فجر به یک جشنواره رسمی و تشریفاتی تبدیل شده است.

اینکه جشنواره فجر ملی است دلیلی بر بی ارزش جلوه دادن جشنواره های دیگر نیست

وی در تشریح این موضوع گفت: خیلی از برنامه ها و اهدافی که در آغاز برای جشنواره فیلم فجر در نظرگرفته شده بود و آن هماهنگ بودن با ارزش های انقلاب و در پاسداری و ارج نهادن به ارزش های جامعه بود در سالهای اخیرکمرنگ شده است. البته که جشنواره فجر می تواند به عنوان جشنواره ای ملی و ارزشمند تلقی شود زیرا ارزشهاو باورهای ملت را نمایان می کند ولی این دلیل نمی شود که دیگر جشنواره های فیلم بی ارزش جلوه داده شوند.

این کارشناس سینمایی کشورمان در ادامه گفت: برخی فیلم های امسال جشنواره مقاومت در قله های رفیع معنایی قرارداشتند و هرچند ضعف هایی داشتند اما این به آن معنا نیست که خیلی با استانداردها فاصله داشته اند.

این مدرس سینما افزود: کارهای خوبی مثل "ابوزینب" در همین جشنواره مقاومت رونمایی شد و برگزاری جشنواره نیز بسیار خوب انجام شد و از همه مهمتر در داوری هم به فیلمهایی توجه شد که واقعا باکیفیت بودند. همین که داوری جشنواره مقاومت بازیچه سیاسی کاری نشد یعنی جشنواره موفقی بوده است.

مقاومت، رونق بخش بین الملل را معنا کرد

وی ادامه داد: در این جشنواره برای اولین بار در دهه اخیر رونق بخش بین الملل را شاهد بودیم. در همین دوره اخیر جشنواره فجر کدام فیلم بخش بین الملل توانست بیشتر از 10 مخاطب داشته باشد؟ در صورتی که برای نمایش "پادشاهی شنها" در بخش بین الملل جشنواره مقاومت مخاطبان سالن را پر کرده بودند.

جبار آذین در پایان بار دیگر تاکید کرد که متولیان سینمایی کشور باید بیشتر به فیلم های ارزشی و ملی کشور و البته جشنواره های ارزشی توجه کنند و آن را سامان دهند. وی گفت: به دلیل اینکه نگاه سیاسی در سینما دخیل شده موضع گری برخی از مدیران بیش از آنکه هنری باشد یک موضع گیری سیاسی است و این موضع گیری های سیاسی جایگاهی در نزد اهالی سینما ندارد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *