بیانیه بان کی مون سیاسی است/ عملکرد زنان در برخی عرصه های قضایی بهتر از آقایان است

13:06 - 07 مهر 1393
کد خبر: ۸۸۳۱
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: رییس شعبه 29 محاکم حقوقی تهران گفت: کمبود قاضی زن نداریم باتوجه به اینکه نسبت به بسیاری از کشورها هم از جمله عربستان این برتری به چشم می خورد.

: رییس شعبه 29 محاکم حقوقی تهران گفت: کمبود قاضی زن نداریم باتوجه به اینکه نسبت به بسیاری از کشورهای مسلمان هم از جمله عربستان این برتری به چشم می خورد.
مسعود امرایی فرد در گفت و گو با خبرنگار حقوقی میزان دراین باره اظهار کرد: دربعضی از عرصه های قضایی مانند دادگاه خانواده و رسیدگی به جرایم اطفال، قضات زن عملکرد بهتری نسبت به دیگر محاکم قضایی دارند.
وی ادامه داد: در دادگستری قضات زن و آقا به تعداد موردنیاز و باتوجه به ظرفیت جذب می شوند، و در خارج از آن از طریق آزمون، ازسایر خانم های فارغ التحصیل از دانشگاه های دیگر نیز به تعداد کافی جذب می شود.


بیانیه "بان کی مون" بیشتر جنبه سیاسی است
همچنین امرایی فرد در خصوص بیانیه "بان کی مون" درباره نقص حقوق بشر اضافه کرد: این بیانیه بیشتر جنبه سیاسی دارد.
وی گفت: حقوق بشر درکشور ما به نحوی رعایت می شود که در کشورهای دیگر این امر کمتر اتفاق می افتد.
امرایی فرد اضافه کرد: دشمنان بیشتر سعی در به چالش انداختن کشور را دارند و نقض حقوق بشر را دست آویزی برای فشار بر کشور جمهوری اسلامی ایران قرار می دهند.
وی گفت: رعایت حقوق بشر در هیچ جایی دنیا مطلق نبوده و همین امر سبب حفظ ثبات اجتماعی و نظم در جامعه و گاهی به موجب قانون محدودیت هایی اعمال می شود که این محدودیت ها نمی تواند نقض حقوق بشر تلقی شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *