شهداء با خون خود انقلاب را بیمه کردند/ ولایت فقیه در کشور باعث حفظ وحدت و پیروزی بر دشمنان است

12:47 - 07 مهر 1393
کد خبر: ۸۸۲۵
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: وزیر آموزش و پرورش در همایش یادیاران با بیان اینکه شهداء باخون خود انقلاب را بیمه کردند، گفت: حدود ولایت فقیه در کشور باعث حفظ وحدت و پیروزی بر دشمنان است و باید قدر این مهم را بدانیم.

: وزیر آموزش و پرورش در همایش یادیاران با بیان اینکه شهداء باخون خود انقلاب را بیمه کردند، گفت: حدود ولایت فقیه در کشور باعث حفظ وحدت و پیروزی بر دشمنان است و باید قدر این مهم را بدانیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی میزان، علی اصغرفانی در همایش صبحگاه مشترک پایگاه های مرکز بسیج فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش (یادیاران) که امروز برگزار شد با اشاره به وجود 36 هزار شهید دانش‌آموز و 5 هزار شهید فرهنگی در کشور اظهارکرد: شهداء با دفاع مقدس و خون خود انقلاب را بیمه کردند.

وی در ادامه بیان کرد: هفته دفاع مقدس نمادی برای ذکر رشادت ها، صلابت ها، خلوص، دیانت، رهبری و ولایتمداری است که هر سال در ایام مشخص برگزار می شود.

وزیر آموزش وپرورش با بیان این مطلب که آنچه در دفاع مقدس باعث پیروزی ما شد اعتقاد به اسلام ناب محمدی، ولایتمداری، نقش رهبری و صیانت بود، تصریح کرد: البته ممکن است در برخی از کشورها هم برخی از این ویژگی ها وجود داشته باشد اما نباید از نقش و رهبری امام خمینی در این موضوع غافل بود.حدود ولایت فقیه در کشورما باعث حفظ وحدت و پیروزی بر دشمنان است و باید قدر این مهم را بدانیم.

فانی با اذعان به این مطلب که نقش آموزش و پرورش در دفاع مقدس قابل تامل است افزود: آموزش و پرورش در حوزه رزمی و فرهنگی نقش گسترده ای در دفاع مقدس داشت، مجتمع آموزشی رزمندگان کمک بزرگی بود و توانست برای تداوم حضور در جنگ و مقابله با دشمن فرماندهان بزرگی مانند شهید همت را به داشته باشد. در آن برهه معلمان و فرهنگیان توانستند تا از مرزهای اسلامی و دین مان حمایت و حراست کنند.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس دستاوردهای زیادی از جمله استقلال و خودکفایی، حضور در صحنه های بین المللی، عرصه های پژوهشی، سیاسی و نظامی، همچنین تثبیت نقش ایران در منطقه داشت، عنوان کرد: اکنون مهمترین کار ما حفظ دستاوردهای انقلاب، انتقال فرهنگ ایرانی اسلامی به نسل آینده، ایجاد روحیه گذشت ایثار و فداکاری، تقویت مبانی علمی و اعتقادی دانش آموزان است.

وزیر آموزش وپرورش در خاتمه گفت: همه فرهنگیان موظفند که دنباله روی شهدای انقلاب باشند و از دستاوردهای خون شهدا پاسداری کنند .امیدواریم در این دوره آموزش وپرورش بتواند پاسدار خوبی برای رزمندگان و ایثارگران باشد.

گفتنی است؛ این مراسم با حضور سردار سرتیپ جزایری؛ معاون ستاد کل نیروهای مسلح و مسئولان بسیج فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *