بخش خصوصی بدون حضور دولت نیز قادر به کارآفرینی است

10:49 - 24 مهر 1394
کد خبر: ۸۸۰۵۴
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان - مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بخش خصوصی بدون حضور دولت می‌تواند نقش خود را یافته و در زمینه کارآفرینی موفق عمل کند.
به گزارش گروه اقتصادی ، علی محمد گودرزی در حاشیه گردهمایی مدیران روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور در استان اصفهان با تأکید بر لزوم اجرای کامل اصل 44 در کشور افزود: چنانچه هر چه زودتر دخالت‌های دولت از بخش خصوصی کم ترشود این بخش بهتر می‌تواند ایجاد اشتغال و کارآفرینی کند.

وی تصریح کرد: آنچه سرنوشت کشور ما را می‌سازد اقتصاد و صنعت توسعه یافته است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: آنچه در این واحد به عنوان بخش خصوصی مستقل از دولت ، دیدیم ،انسجام، ‌خلاقیت، نوآوری، همدلی و همفکری و نیز مدیریت نوین و بهبود مستمر است و این نشان می‌‌دهد که واحد مذکور جای خود را در بازارهای جهانی یافته است.

در این بازدید همچنین رییس هیات مدیره شرکت چینی زرین، میزان تولید این واحد را 8500 تن در سال اعلام کرد و افزود: بسیاری از محصولات این شرکت به کشورهای اروپایی نظیر ترکیه، اسپانیا، ایتالیا، انگلیس، کانادا و نیز کشورهای منطقه خلیج فارس، روسیه، ارمنستان و آذربایجان صادر می‌شود.

عباسعلی قصاعی نیروهای شاغل در این کارخانه را حدود 1130 نفر و بانضمام فروشگاه‌های موجود در سراسر کشور حدود 1200 نفر عنوان کرد.

وی افزود: محصولات تولیدی این کارخانه از لحاظ میزان سفیدی جزو رتبه‌های یک تا سه جهانی قرار دارد وازلحاظ میزان مقاومت دربرابرضربه  2.5 برابر استاندارد جهانی را دارا است .

قصاعی افزود: عمده مواد اولیه بکار رفته در این واحد داخلی است و اخیراً نیز با اتکاء به تحقیق و توسعه توانسته‌ایم نوعی چینی جدید، مرغوب به نام  fdc را تولید کنیم که اسفندماه سال گذشته رونمایی شد.

وی راز موفقیت این واحد را بازرسی، کنترل کیفیت مداوم و بکارگیری سرمایه‌گذاری مجدد درآمد های حاصله برشمرد و افزود: یک سال دیگر حدود 400 نفر نیروی جدید را استخدام خواهیم کرد.

گفتنی است دوسوم نیروی انسانی این واحد از خانم‌ها بوده که از این تعداد 16 نفر سرپرست و 6 نفر مدیر بخش هستند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *