وصول بدهی‌های دولت از بابک زنجانی با همکاری قوه قضائیه در حال انجام است

10:45 - 07 مهر 1393
کد خبر: ۸۷۷۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: وزیر نفت درباره وصول طلب بابک زنجانی به وزارت نفت گفت: ‌در این زمینه همکاری‌هایی با قوه قضاییه انجام شده، اما میزان ملک و دارایی های بابک زنجانی نسبت به بدهی‌هایی که به دولت دارد بسیار کمتر است.

: وزیر نفت درباره وصول طلب بابک زنجانی به وزارت نفت گفت: ‌در این زمینه همکاری‌هایی با قوه قضاییه انجام شده، اما میزان ملک و دارایی های بابک زنجانی نسبت به بدهی‌هایی که به دولت دارد بسیار کمتر است.

به گزارش میزان، بیژن زنگنه صبح امروز (دوشنبه) در حاشیه نشست صبحانه کاری با فعالان بخش خصوصی حوزه انرژی با بیان این‌که در راستای وصول بدهی بابک زنجانی همکاری‌هایی با قوه قضاییه انجام شده است، افزود: میزان دارایی‌های این فرد با بدهی به وزارت نفت بسیار کم است و هنوز نمی‌دانیم چه میزان از این بدهی‌ها وصول شده است و در این زمینه باید ارزیابی صورت بگیرد، اما این رقم بسیار کم است.

وزیر نفت از فروش و وصول پول نفت فراتر از پیش بینی بودجه خبر داد و در رابطه با بازارهای صادراتی جدید نفت ایران گفت: به دلیل تحریم‌ها نمی‌توان بازارهای جدید و میزان نفت صادراتی را اعلام کرد.

وزیر نفت گفت: تفاهمنامه منعقد شده ایران و روسیه در رابطه با همکاری اقتصادی، تجاری و فنی بوده است که در این تفاهمنامه مقرر شده کالا و خدمات نیاز دو کشور به صورت متقابل از یکدیگر تامین شود.

وی تاکید کرد: در رابطه با میزان درآمدهای نفتی نمی‌توان عدد و آمار اعلام کرد اما پیش‌بینی بودجه درباره تحقق درآمد نفتی محقق شده و این به گونه‌ای بوده است که فروش و وصول پول نفت فراتر از بودجه صورت گرفته است.

او در رابطه با بازارهای صادراتی جدید نفت ایران یادآور شد: به دلیل تحریم‌ها نمی‌توان بازارهای جدید و میزان نفت صادراتی را اعلام کرد اما در یک جمله میزان صادرات نفت قابل قبول و رویه آن رو به پیشرفت است.

عرضه زودهنگام 100هزار بشکه نفت در بورس انرژی

وی از عرضه زود هنگام 100 هزار بشکه نفت خام در بورس انرژی خبر داد و گفت: با هدف صادرات 100 هزار بشکه نفت خام از طریق بورس انرژی به صورت ریالی عرضه می‌شود و اگر کسی بخواهد دلاری خرید کند نیز مشکلی وجود ندارد.

وی با اشاره به این‌که در حال فراهم‌کردن مقدمات این امر هستیم، گفت: تجربه‌ی این کار وجود دارد و در گذشته نفت خام برای صادرات در مقیاس کم عرضه شده بود.

به گفته وی این امر نیاز به ملاحظات بسیاری دارد که در حال فراهم شدن است.

تهیه فرمول قیمت خوراک تا پایان مهرماه در صورت آمادگی پتروشیمی‌ها
وزیر نفت درباره‌ی تعیین قیمت خوراک مجتمع‌های پتروشیمی برای 10 سال، گفت: با پتروشیمی‌ها قرار‌ی گذاشتیم که اگر با آنها به تفاهم برسیم قیمت خوراک برای مدت طولانی تعیین می‌شود.

وی با اشاره به این‌که مجلس اکنون در حال کار بر روی این موضوع به منظور گنجاندن آن در لایحه تنظیم مقررات مالی دولت که باعث دائمی‌شدن قانون‌ها است، افزود: البته مجلس قیمت‌گذاری نمی‌کند، بلکه چارچوب‌های لازم در این راستا را تعیین می‌کند.

زنگنه گفت: اگر پتروشیمی‌ها آمادگی داشته باشند، می‌توانیم فرمول تعیین قیمت خوراک را تا پایان مهرماه تهیه کنیم.

وزیر نفت در رابطه با پرونده گاز ایران و ترکیه بیان کرد: داوری صورت گرفته در مرحله اول به شور رفته است ضمن اینکه ترک‌ها تقاضای کاهش قیمت صادراتی گاز ایران را داشته و مدعی شدند که ایران به تعهدات خود عمل نکرده و خواستار تغییر فرمول قیمت گاز ایران شده است. در این رابطه ایران وکیل گرفته و شواهد حاکی از این است که ایران تخلفی نداشته و در مسائل گازی امکان چنین مشکلاتی وجود دارد اما نباید به شکل یک تخاصم به آن نگاه شود.

او از تعطیلی جایگاه‌های نامناسب سوخت خبر داد و گفت: اگر جایگاهی به خوبی کار نکند تعطیل خواهد شد اما باید به این نکته توجه کرد که کمبود جایگاه عرضه سوخت وجود دارد و شرایط قیمتی برای آنها به صرفه نبوده که باید فضا رقابتی ایجاد شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *