قلیان حاوی40 عنصر موثر در بروز سرطان است/ ورود 4 هزار نوع سم و مواد شیمیایی به بدن

9:49 - 07 مهر 1393
کد خبر: ۸۷۶۲
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: قلیان 4 هزار نوع سم و مواد شیمیایی، همچنین 40 نوع عنصر شناخته شده موثر در بروز سرطان دارد.

: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: قلیان  4 هزار نوع سم و مواد شیمیایی، همچنین 40 نوع عنصر شناخته شده موثر در بروز سرطان دارد.

احمد آریایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، در باره گسترش  آنار ابتلا به سرطان در کشور اظهار کرد: سبک زندگی فردی و اجتماعی و عادات غلط در زندگی همچون استعمال قلیان ، وجود فاضلاب‌ها، پسماهدها و ذرات معلق در هوا، سوخت‎‌های غیر استاندارد و... سبب شده تا آمار ابتلا به این بیماری در کشور افزایش یابد.

وی ادامه داد: متاسفانه قبح استفاده قلیان در خانواده از بین رفته و جوانان در کنار خانواده ازاین وسیله دخانی استفاده می‌کنند، این در حالی است که قلیان  4 هزار نوع سم و مواد شیمیایی، همچنین 40 نوع عنصر شناخته شده موثر در بروز سرطان دارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بشر بلاهایی به سر خود آورده که عواقب آن تنها با ارسال بخشنامه و برخوردهای قهری بر طرف نمی‌شود. در مجموع که افزایش اطلاعات و آگاهی جامعه باید افزایش یافته تا تقاضا نسبت عادات غلط کاهش یابد.

آریایی در خاتمه با بیان این مطلب که آمارها و ارقام نشان دهنده رشد سرطان در کشور  است، افزود:  متاسفانه ما شاهد شیوع بیماری‌های سرطانی و انواع مختلف این عارضه در میان گروه‌های سنی مختلف هستیم. در حقیقت فراگیر شدن بیماری سرطان در کشور را نشان می‌دهد که می‌تواند گفت زنگ خطر در این زمینه به صدادر آمده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *