60 درصد از املاک کشور سند رسمی ندارند/ قانون پیش فروش مسکن مردم را از خانه‌دار شدن محروم می‌کند

9:44 - 07 مهر 1393
کد خبر: ۸۷۶۱
دسته بندی: صفحه نخست ، عمومی
خبرگزاری میزان: رییس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران با انتقاد از قانون پیش فروش مسکن در کشور اعلام کرد: در حال حاضر 60 درصد از املاک کشور سند رسمی ندارند از این رو با اجرای این قانون عملا در 60 درصد املاک نادیده گرفته می شود.

: رییس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران با انتقاد از قانون پیش فروش مسکن در کشور اعلام کرد: در حال حاضر 60 درصد از املاک کشور سند رسمی ندارند از این رو با اجرای این قانون عملا در 60 درصد املاک نادیده گرفته می شود.

حسام عقبایی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی میزان، با بیان این که اجرای این قانون عملا 60 درصد از کشور را نادیده گرفته است ادامه داد: با اجرای آن هم اکنون فرصت پیش فروش و پیش خرید ساختمان را به عنوان حقوق اساسی مردم زیر پا گذاشته است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران با اعلام این که شهری مثل تهران در مناطق اوین و شمیرانات املاک سند رسمی ندارند اعلام کرد: هم اکنون در این مناطق اسناد به صورت قولنامه ای یا قراردادی عادی هستند.

وی در ادامه اجرای این قانون را موجب محرومیت بخش اعظمی از مردم کشور از حق و فرصت خانه دار شدن اعلام کرد و گفت: متاسفانه جنبه فراگیری این قانون در کل کشور به لحاظ اینکه بخش زیادی از مردم را از پیش فروش و پیش خرید محروم کرده، مغفول واقع شده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران، پیش فروش صنعت ساختمان را در کشور یک ضرورت اعلام کرد و ادامه داد: در صورتی که پیش فروش رونق پیدا کند در جهت آبادانی این مرز و بوم استفاده می شود و دیگر ثروت سرمایه گذاران ایرانی در کشورهای دیگر نظیر قبرس، ترکیه و یا اسپانیا که انگیزه سرمایه گذاری توسط ایرانی ها در این مناطق بالا است، به کار گرفته نمی شود.

عقبایی با بیان این که صنعت پیش فروش ساختمان می تواند به عنوان تهدید و فرصت برای سرمایه گذاران این حوزه باشد ادامه داد: در شرایط کنونی باید چه راهکار، ساز و کار و نظارت و قوانینی در حوزه ساخت و ساز و نظارت بر پیش فروش اعمال شود تا بتوانیم این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *