لایحه خدمات شهری در دستور کار دولت/ دولت وظایف جدیدی برای شوراها درنظر گرفته است

9:17 - 07 مهر 1393
کد خبر: ۸۷۵۰
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون عمران، توسعه و امور شهری وزیر کشور گفت: بررسی لایحه خدمات شهری در دستور کار دولت قرار دارد و در زمان مقتضی به مجلس ارائه خواهد شد.

: معاون عمران، توسعه و امور شهری وزیر کشور گفت: بررسی لایحه خدمات شهری در دستور کار دولت قرار دارد و در زمان مقتضی به مجلس ارائه خواهد شد.

هوشنگ خندان‌دل درگفت و گو با خبرنگار سیاسی میزان درباره مخالفت برخی از اعضای شورای شهر تهران با ارائه لایحه خدمات شهری که درآن انتخاب شهرداران به مردم واگذار شده است، اظهار کرد: این لایحه در دولت یازدهم در حال حاضر در دست بررسی است و درموقعیت مناسب به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد.

وی افزود: هدف از ارائه این لایحه تقویت نظام شورایی است و به نظر ما قطعاً شوراها با انتخاب شهرداران از سوی مردم در موقعیت بهتری قرار خواهند گرفت.

خندان دل با اشاره به اینکه در این لایحه همچنین برای شوراها وظایف جدیدتری ترسیم شده است، تصریح کرد: تصویب این لایحه باعث می شود که شوراها در نقش اصلی خود به عنوان شوراهای مردم نه شورای شهرداری تصمیم گیری کنند و درمجموع این لایحه سبب تقویت عملکرد شوراها خواهد شد.

وی تصریح کرد: دور از انتظار است که جمعی از اعضای شورای شهر با روند انتخاب شهردار توسط مردم مخالفتی داشته باشند و موجبات تضعیف نقش شوراها برعهده داشته باشد. لذا مسئولان باید سعه صدر بیشتری را درسرلوحه کاری خود قرار دهند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *