کاهش 50 درصدی فقر آهن در کشور نسبت به دهه گذشته

9:14 - 07 مهر 1393
کد خبر: ۸۷۴۷
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت از کاهش 50 درصدی فقر آهن در کشور نسبت به دهه گذشته خبر داد.

: رئیس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت از کاهش 50 درصدی فقر آهن در کشور نسبت به دهه گذشته خبر داد.

زهرا عبدالهی درگفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره اجرای برنامه ارائه مکمل آهن به گروه سنی کودک و نوجوان در جامعه اظهار کرد: برنامه مکمل یاری آهن مدارس به صورت هفتگی در دبیرستان‌های دخترانه اجرا می‌شود، به طوری که قرص آهن به مدت 4 ماه یا 16 هفته در سال با همکاری وزارت آموزش و پرورش در مدارس توزیع شده و در اختیار این گروه سنی قرار می گیرد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که کمبود ریزمغذی آهن یکی از شایع ترین مشکلات تغذیه‌ای در کشور به شمار می رود، خاطرنشان کرد: در راستای کنترل و پیشگیری از شیوع کمبود ریزمغذی آهن، برنامه آهن یاری هفتگی ویژه دختران سن بلوغ در مراکز آموزشی اجرا می‌شود، زیرا که دختران بیش از پسران در معرض فقر اهن قرار دارند.

رئیس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در ادامه با بیان این مطلب فقر آهن در کشور نسبت به 10 سال گذشته با کاهش روبه‌رو شده است، افزود: در حقیقت در یک دهه گذشته فقر آهن در کشور 18 درصد بوده که با در حال حاضر به 11 درصد رسیده است.

عبدالهی در خاتمه اظهار کرد: در حقیقت می توان گفت نتایج به دست آمده از آخرین تحقیقات و پژوهش هایی که در این زمینه صورت گرفته است، نشان می دهد با اجرای این طرح ما شاهد کاهش 50 درصدی آمار شیوع فقر آهن در سراسر کشور بوده ایم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *