عملیات استشهادی در قدس و تل آویو/ تغییر لحن نتانیاهو همزمان با اوج گرفتن عملیات ضد صهیونیستی/ انفجار مهیب در الخلیل/شمار شهدای فلسطینی 30 و زخمی ها 1500/ فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی به شهادت رسید/ +عکس

7:46 - 22 مهر 1394
کد خبر: ۸۷۴۴۹
خبرگزاری میزان- با گسترش انتفاضه سوم و مبارزه جدی جوانان و زنان فلسطینی با سیاست سرکوب صهیونیست ها، واشنگتن متحد اصلی صهیونیست ها از بیم لرزانتر شدن پایه های اشغالگران وزیر خارجه خود را بزودی راهی تل آویو می کند.
 ببه گزارش سرویس بین الملل به نقل از رویترز، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا گفت: برای آرام کردن اوضاع و کاهش خشونت میان فلسطینی ها و صهیونیست ها تلاش خواهد کرد و برای این منظور به زودی راهی خاورمیانه می شود.




وی افزود: بزودی راهی خاورمیانه می شوم و برای همگرایی و پی بردن به این موضوع که آیا اقدام برای دور کردن اوضاع از این پرتگاه امکان پذیر است، تلاش خواهم کرد.

هراس واشنگتن از گسترش انتفاضه/ کری به تل آویو می رود/ شمار شهدای فلسطینی 30 و زخمی ها 1500

اظهارات جان کری در حالی است که سرزمین های فلسطین در مواردی شاهد بدترین خشونت های سال های اخیر است و روز سه شنه دست کم سه نفر در قدس و نزدیک تل آویو، کشته شدند.






جان کری همچنین گفت که هدف آمریکا برای منطقه براساس راه حل و طرح مبتنی بر ایجاد دو دولت فلسطینی و اسرائیلی است.

وی از سوی دیگر خاطرنشان کرد که در صورت ادامه خشونت در منطقه اوضاع از کنترل خارج خواهد شد.



این در حالیست که از هنگام شروع انتفاضه سوم در کرانه باختری و قدس اشغالی و اوج گیری عملیات فردی مبارزان فلسطینی علیه نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی، ده ها شهروند فلسطینی در حملات نظامیان صهیونیست، شهید و زخمی شده اند.

هراس واشنگتن از گسترش انتفاضه/ کری به تل آویو می رود/ شمار شهدای فلسطینی 30 و زخمی ها 1500

سرزمین های اشغالی طی 12 روز اخیر به دلیل هتک حرمت مسجدالاقصی و اجرای توطئه تقسیم زمانی و مکانی از سوی صهیونیست ها، صحنه درگیری های شدید میان فلسطینی ها با نیروهای امنیتی و نظامیان رژیم صهیونیستی بوده است.



از سوی دیگر وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در پی هدف قرار گرفتن یک جوان فلسطینی دیگر در بیت لحم در جنوب کرانه باختری شمار شهدا 30 و زخمی ها 1500 تن است.

هراس واشنگتن از گسترش انتفاضه/ کری به تل آویو می رود/ شمار شهدای فلسطینی 30 و زخمی ها 1500+عکس

در همین حال سامی ابوزهری سخنگوی حماس در بیانیه ای مطبوعاتی تصریح کرد که محکومیت عملیات های قدس که منجر به هلاکت 3 صهیونیست شد، اقدام خفت بار و غیر انسانی است و ثابت می کند که کاخ سفید در جنایت های اشغالگران علیه ملت فلسطین شریک و همدست است.



کاخ سفید عملیات مقاومت در قدس و فلسطین اشغالی که به هلاکت و زخمی شدن ده ها صهیونیست انجامید را محکوم کرد.



آمریکایی ها هیچ واکنشی به حملات و تجاوزات شهرک نشینان و نظامیان صهیونیست علیه فلسطینیان که به شهادت 31 نفر و مجروح شدن بیش از 1500 نفر دیگر انجامیده است نشان ندادند.



همچنین شیخ حسن یوسف نماینده جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در پارلمان فلسطینخاطر نشان کرد که انتفاضه مردمی علیه اشغالگران صهیونیست همچنان ادامه دارد و تا تحقق اهداف خود که به خاطر آنها شکل گرفته است، متوقف نخواهد شد.



وی افزود: حوادث جاری در اراضی اشغالی فلسطین نتیجه ظلم رژیم صهیونیستی، عربده کشی شهرک نشینان صهیونیست، تجاوزات صورت گرفته علیه مقدسات اسلامی و مسیحی و هتک حرمت روزمره آنها در مقابل دیدگان جهانیان است.

هراس واشنگتن از گسترش انتفاضه/ کری به تل آویو می رود/ شمار شهدای فلسطینی 30 و زخمی ها 1500

این نماینده پارلمان فلسطین خاطر نشان کرد که همکاری های امنیتی سرویس های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی تا این لحظه ادامه دارد و اقدام این سرویس های امنیتی در زمینه ارائه اطلاعات به طرف صهیونیستی در زمینه تعقیب مبارزان مقاومت و جوانان فعال در انتفاضه خطرناک تر از مقاومت در برابر خود این رژیم است.






در همین حال شبکه روسیاالیوم در خبری فوری گزارش داد: ارتش رژیم صهیونیستی شش یگان نظامی خود را در پی شعله ور شدن انتفاضه جدید در سرزمین های فلسطینی به قدس اشغالی اعزام کرد.












از سوی دیگر برخی منابع از وقوع انفجاری مهیب در شهر الخلیل گزارش دادند.

همچنین کارشناس عرب مسایل فلسطین با اشاره به انتفاضه سوم در کرانه باختری و قدس شریف گفت: ملت فلسطین برای رسیدن به آزادی و ابراز خشم خود علیه صهیونیست ها دست به انتفاضه زده است.

"حبیب فیاض" افزود: ملت فلسطین برای اهداف سیاسی دست به انتفاضه نمی زنند بلکه آنان خواستار آزادی از دست صهیونیست ها هستند.

این کارشناس عرب امور فلسطین ادامه داد: ملت فلسطین با انتفاضه، انزجار و خشم خود را از سران صهیونیستی و کشورهای حامی آنان از جمله آمریکا ابراز می دارند.

حبیب فیاض در بخش دیگری گفت: ارتباط محکمی بین انتفاضه اول، دوم و سوم وجود دارد و در انتفاضه دوم که یاسرفات هم زنده بود، نشستی در مادرید برگزار شد ولی بازهم نتوانستند انتفاضه را به طور کامل متوقف کنند.

وی گفت: آمریکا و برخی کشورهای منطقه در صددند این انتفاضه را که به زیانش است متوقف کنند ولی باید بدانند که این اعتراضات مردمی فلسطین و انتفاضه مهار شدنی نیست.

از سوی دیگر شبکه 7 تلویزیون رژیم اشغالگر قدس گزارش داد: در 5 عملیات مقاومتی بزرگ دیروز سه شنبه در فلسطین اشغالی و قدس، 3 صهیونیست به هلاکت رسیده و بیش از 30 نفر زخمی شدند که حال 7 نفر از آنها وخیم گزارش شده بود. البته برخی منابع آمار کشته های صهیونیست ها در عملیات های روز گذشته را 7 نفر اعلام کرده اند.

در نخستین عملیات مقاومتی که در شهر رعناته به وقوع پیوست، دو شهرک نشین صهیونیست زخمی شدند و مجری عملیات نیز به شدت مجروح گشت. پس از این عملیات نیز دو عملیات مقاومتی در قدس صورت گرفت که در جریان یکی از آنها دو جوان فلسطینی اقدام به تیراندازی در داخل یک اتوبوس کرده و تعدادی از صهیونیست ها را هم با سلاح سرد زخمی کردند.

در این عملیات که منجر به هلاکت دو صهیونیست و زخمی شدن 26 نفر شد و حال 7 نفر از آنها وخیم گزارش می شود، یکی از مجریان عملیات شهید و یک نفر دیگر به شدت زخمی شد.

در عملیات تیراندازی و حمله با سلاح سرد دیگری هم که در قدس به وقوع پیوست، یک صهیونیست به هلاکت رسید و دست کم 4 نفر دیگر زخمی شدند و مجری این عملیات نیز به شهادت رسید.

در چهارمین عملیات که حمله با سلاح سرد در شهر رعناته بود، مجری عملیات یک جوان صهیونیست را مجروح کرد و از محل متواری شد.

از سوی دیگر "عیسی قراقع" رئیس هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطین گفت: "فادی الدربی" در پی مرگ مغزی در زندان های رژیم صهیونیستی به بیمارستان "سوروکا" در بئر السبع انتقال یافت و در آنجا شهید شد.

هراس واشنگتن از گسترش انتفاضه/ تغییر لحن نتانیاهو همزمان با اوج گرفتن عملیات ضد صهیونیستی/ انفجار مهیب در الخلیل/شمار شهدای فلسطینی 30 و زخمی ها 1500/ فلسطینی در بند صهیونیستی به شهادت رسید/ +عکس
به گقته وی این اسیر سی ساله فلسطینی یکشنبه گذشته از زندان "رامون" به بیمارستان "سوروکا" منتقل شد.

فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

رئیس هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطین، رژیم صهیونیستی را مسئول شهادت "فادی الدربی" دانست.

این اسیر فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی به گذراندن 14 سال زندان محکوم شده بود که در دهمین سال اسارت در زندان های این رژیم به شهادت رسید.

رسانه های فلسطینی از برقراری حالت فوق العاده و آماده باش در زندان های رژیم صهیونیستی پس از شهادت "فادی الدربی" خبر دادند.

بنیامین نتانیاهو طی اظهاراتی در پارلمان رژیم صهیونیستی با تغییر لحن پس از شعله ور شدن انتفاضه سوم مردم فلسطین آمادگی این رژیم را برای مذاکره با تشکیلات خودگردان بدون پیش شرط اعلام کرد.

شبکه اسکای نیوز در خبری فوری گزارش داد: یک مبارز فلسطینی در جریان تلاش برای هلاکت سرباز صهیونیستی در منطقه باب العمود در قدس اشغالی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

در همین حال برخی خبرها از عملیات استشهادی دیگر در منطقه رعنانا در نزدیکی تل آویو حکایت دارد.


درحال تکمیل...

شهادت یک مبارز فلسطینی در قدس اشغالی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست/عملیات استشهادی در تل آویو+عکس

فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی به شهادت رسید/آماده باش در زندان های فلسطین اشغالی/آمادگی نتانیاهو برای مذاکره با تشکیلات خودگردان+عکس


انتفاضه سوم از نگاه کاریکاتوریست ها + عکس

شش یگان نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به قدس اعزام شدند


انتفاضه را نه صهیونیست ها و نه تشکیلات نمی تواند متوقف کنند


حماس: آمریکا شریک جنایت های رژیم صهیونیستی است

صهیونیست‎ها به مسجدالاقصی یورش بردند/انفجار مهیب در "الخلیل

کارشناس عرب مسایل فلسطین:
ملت فلسطین برای آزادی از صهیونیست ها دست به انتفاضه زده است


انتفاضه سوم 7 صهیونیست را به هلاکت رسانده است

اخبار روز گذشته انتفاضه سوم را اینجا بخوانید

انتفاضه سوم وارد مرحله جدید شد/ ارتش صهیونیستی به میدان آمد/شهادت جوان فلسطینی بدلیل پرتاب کوکتل مولوتف/ هلاکت یک خاخام اسرائیلی در عملیات شهادت طلبانه + عکس


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *