تهران از بودجه دولت برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده بی نصیب ماند

23:41 - 06 مهر 1393
کد خبر: ۸۷۴۱
خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران با بیان این که دولت مدعی پرداخت بخشی از دیون خود در ارتباط با نوسازی خودرو های فرسوده در بودجه های مصوبش است، گفت: طبق گفته دولت این بودجه به سایر استان ها اختصاص یافته و تهران از این بودجه محروم مانده است.

: عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان این که دولت مدعی پرداخت بخشی از دیون خود در ارتباط با نوسازی خودرو های فرسوده در بودجه های مصوبش است، گفت: طبق گفته دولت این بودجه به سایر استان ها اختصاص یافته و تهران از این بودجه محروم مانده است.

محمدمهدی تندگویان در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره سهم دولت از نوسازی تاکسی های فرسوده اظهار کرد: دولت نهم و دهم هیچ کمکی به شهرداری تهران در خصوص نوسازی تاکسی های فرسوده نکرد و دولت فعلی نیز تا کنون هیچ پرداختی با وجود وعده هایی که به شهرداری در شورای شهر داده بود، نداشته است.

وی در ادامه افزود: دولت ادعا می کند در بخشی از بودجه های مصوب خود قسمتی از دیون مربوط به نوسازی را پرداخت کرده است. اما بنا بر ادعای دولت این بودجه به سایر استان ها رسیده و تهران از این بودجه محروم مانده است.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران ادامه داد: بازماندن پایتخت از بودجه مصوب برای نوسازی تاکسی های فرسوده در حالی است که پایتخت مشکلات عدیده ای در زمینه آلودگی و ترافیک دارد، این شهر تنها 60 هزار تاکسی و آژانس مسافربری فرسوده دارد.

تندگویان همچنین در خصوص خودروهای هیبریدی خاطرنشان کرد: شهرداری حتی در خصوص واردات خودروهای هیبریدی از دولت قول گرفته بود، اما در این زمینه نیز اتفاق خاصی نیفتاد. این در حالی است که این خودروها علاوه بر کاهش میزان آلودگی هوا، منجر به صرفه جویی و ایجاد اشتغال نیز می شود.

وی ادامه داد: خودروهای هیبریدی با محیط زیست سازگاری دارند زیرا تنها 1.5 تا 4.5 لیتر در هر 100 کیلومتر مصرف دارند . با بکارگیری این خودروها صرفه جویی بالایی در مصرف انرژی رخ خواهد داد.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره بی میلی بخش خصوصی برای حضور در این عرصه گفت: بخش خصوصی نیز توان این را ندارد که به واردات این خودروها دست بزند و مسئولیت آن را نیز خود بر عهده بگیرد. دولت می گوید پس از واردات و استفاده سهم خود را پرداخت می کند این در حالی است که باید برای سرمایه گذار حداقل امتیازی را در نظر گرفت تا رغبت حضور و سرمایه گذاری را داشته باشد زیرا در غیر این صورت هزینه و فایده برای او بهینه نیست.

تندگویان در پایان خاطرنشان کرد: بخش خصوصی در جایگزینی خودرو های فرسوده نیز توان ندارد، دولت خود باید در این زمینه کمک کند.همچنین دولت دیون دیگری نیز به شهرداری دارد که در صورت پرداخت می توان آنها را در بافت فرسوده شهر تهران و به سازی منطقه به کار گرفت، البته تا امروز اتفاق نیافتاده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *