رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آژانس های هواپیمایی متخلف نیستند/ افزایش بی رویه نرخ بلیت از سوی شرکت‌های هواپیمایی اعمال می‌شود

17:14 - 06 مهر 1393
کد خبر: ۸۷۲۴
دسته بندی: صفحه نخست ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس انجمن صنفی آژانس های مسافرتی استان تهران اظهارات رئیس انجمن صنفی آژانس های مسافرتی استان تهران را در زمینه تخلف آژانس هاس مسافرتی استان تکذیب کرد و گفت: افزایش بی رویه نرخ بلیت از سوی شرکت های هواپیمایی اعمال می شود.

: رئیس انجمن صنفی آژانس های مسافرتی استان تهران اظهارات رئیس انجمن صنفی آژانس های مسافرتی استان تهران را در زمینه تخلف آژانس هاس مسافرتی استان تکذیب کرد و گفت: افزایش بی رویه نرخ بلیت از سوی شرکت های هواپیمایی اعمال می شود.

غلامرضا اباذری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، در خصوص افزایش نرخ بلیت برخی پروازها ادامه داد: در حال حاضر آژانس های مسافرتی براساس بخشنامه ای که از سوی سازمان هواپیمایی ارائه شده است نسبت به افزایش قیمت بلیت اقدام کرده اند.

رئیس انجمن صنفی آژانس های مسافرتی استان تهران، در ادامه تعداد دفاتر مسافرتی استان تهران را دو هزار و 500 دفتر شرکت اعلام کرد و گفت: هم اکنون روند نظارت بر فعالیت آنها به گونه ای است که تخلفی از سوی شرکت های هواپیمایی صورت نگیرد.

اباذری، با بیان این که فروش بلیت های چارتری و افزایش قیمت ها از مهم ترین موارد تخلف آژانس های هواپیمایی است گفت: تعدادی از بلیت ها را به بهانه بلیت های چارتری با قیمت بیشتری فروخته اند و برخی از این بلیت ها هم در مراکزی به غیر از آژانس ها به فروش رسیده که به نوعی مرتبط با آژانس های هواپیمایی بوده است.

گفتنی است، پیش از این رئیس انجمن صنفی شرکت های هواپیمایی اعلام کرده بود: در پرواز‌های خارجی نرخ بلیت هواپیما سقف ندارد و براساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود، اما ایرلاین‌ها قصد افزایش نرخ‌هایی را که از قبل تعیین کرده‌اند را ندارند.

عبدالرضا موسوی تاکید کرده بود: هر آژانس فروش بلیت هواپیما که وجه بیشتری را خارج از نرخ‌های مصوب پروازها از مسافران مطالبه کند تخلف کرده و سازمان هواپیمایی کشوری، سازمان حمایت از مصرف کننده و سازمان تعزیرات با این تخلف‌ها برخوردهای قانونی و محکم خواهند داشت.

به گفته رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی، در آژانس‌های فروش بلیت نباید حتی یک تخلف هم صورت گیرد و باید حق به حق‌دار برسد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *