رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تولید 850 میلیون مترمکعب پساب با تکمیل طرح فاضلاب تهران

14:14 - 06 مهر 1393
کد خبر: ۸۶۹۶
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: با تکمیل طرح فاضلاب تهران، سالانه 850 میلیون مترمکعب پساب قابل بهره‌برداری خواهد بود.

: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: با تکمیل طرح فاضلاب تهران، سالانه 850 میلیون مترمکعب پساب قابل بهره‌برداری خواهد بود.

به گزارش میزان، محمد پرورش با اشاره به شرایط کم‌آبی در کشور و لزوم برنامه‌ریزی بلندمدت برای تامین پایدار آب تهران، اظهار داشت: در سه سال گذشته آبفای استان تهران تمام توان و امکانات خود را بسیج کرده است تا بتواند طرح فاضلاب تهران را تکمیل و به سرانجام برساند.

وی ادامه داد: در این طرح بخش‌ها و تاسیسات مختلفی همچون تصفیه‌خانه، خطوط اصلی، تونل، شبکه‌های فرعی و نصب انشعاب باید اجرا شود و تمامی برنامه‌های ما این است در سه تا پنج سال آینده در تهران مشکلی به نام فاضلاب وجود نداشته باشد.

پرورش با بیان اینکه پازل فاضلاب تهران طوری برنامه‌ریزی شده است که هر شش ماه ظرفیت قابل‌توجهی به آن اضافه خواهد شد، افزود: در سال‌جاری محور اجرای طرح، آغاز و تکمیل خطوط اصلی و انتقال است و امسال در تمامی نقاط تهران به‌ویژه در محدوده مرکزی شهر اجرای خطوط اصلی یا آغاز شده است و یا در مرحله مناقصه انتخاب پیمان‌کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: برنامه اجرایی خطوط اصلی 1.5 تا سه سال است و ظرف دو سال آینده عمده خطوط جمع‌آوری فاضلاب تهران به پایان می‌رسد و تا سه سال دیگر، تونل‌های این طرح و نقاط انفصال نیز آماده بهره‌برداری خواهد بود.

پرورش با تاکید بر لزوم اجرای سریع تصفیه‌خانه‌ها برای سامان‌دهی فاضلاب‌های جمع‌آوری‌شده، گفت: در موضوع تصفیه‌خانه‌ها دو واحد جدید در جنوب تهران با فاینانس خارجی در مرحله اجرا قرار گرفته است و در غرب تهران نیز با استفاده از بانک توسعه اسلامی، دو واحد تصفیه‌خانه دیگر احداث خواهد شد.

وی با بیان اینکه تا سال 1410 افزون‌بر 850 میلیون مترمکعب پساب فاضلاب تهران به چرخه آب استان تهران افزوده خواهد شد، ادامه داد: تا پنج سال آینده حدود 500 تا 600 میلیون مترمکعب پساب با پیشرفت طرح فاضلاب در بیشتر مناطق تهران برای استفاده در بخش‌های آبیاری دشت‌های کشاورزی، فضای سبز و تغذیه آب‌خوان آماده بهره‌برداری می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *