اجرای آزمایشی طرح سفرنامه سلامت از 26مهر در 13 استان کشور

13:33 - 06 مهر 1393
کد خبر: ۸۶۸۵
خبرگزاری میزان: رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر از اجرای پایلوت طرح سفر نامه سلامت از 26مهر در 13 استان کشور خبر داد و گفت: این طرح تا آخر اسفند ماه در این استان ها به صورت آزمایشی برگزار می شود.

: رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر از اجرای پایلوت طرح سفر نامه سلامت از 26مهر در 12 استان کشور خبر داد و گفت: این طرح تا آخر اسفند ماه در این استان ها به صورت آزمایشی برگزار می شود.

فرحناز رافع در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره طرح سفرنامه سلامت اظهار کرد: این طرح از 26 مهر تا آخر اسفند در 13 استان کشور به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد تا پس مثبت ارزیابی شدن آن در سراسر کشور عملیاتی شود.

وی ادامه داد: استان های گلستان، مازندران، اصفهان، آذربایجان شرقی، کرمان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، مرکزی، کهکیلویه و بویر احمد، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و خوزستان استان هایی هستند که این طرح در آنها به صورت پایلوت اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح،  شناسایی بیماری‌های رایج  در کشور  است. ما امیدواریم که با در کنار فرهنگ سازی برای اجرایی شدن طرح سفرنامه سلامت، بتوانیم با استفاده از ظرفیت پزشکان داوطلب هلال احمر گام مهمی در ترویج سلامتی و کاهش بیماری‌ها تاثیر گذار در کشور برداریم.

به گفته رافع، رویکرد این طرح پیشگیری و آموزش بوده و قبل از اجرایی شدن آن در هر استان و شهر آمار های مورد نیاز  از طریق پایش سلامت شهروندان در شهر استخراج خواهد شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *