خسارت 150 هزار دلاری خروج هر دانشجوی دکتری از کشور

12:41 - 06 مهر 1393
کد خبر: ۸۶۷۱
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هر دانشجوی دکتری که از کشور خارج شده، مبلغی معادل 150 هزار دلار به ایران خسارت وارد می شود زیرا می توان گفت، تحصیل این افراد از مقطع ابتدایی تا دوره کارشناسی ارشد برای کشور بیش از 100 هزار دلار هزینه داشته است.


: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هر دانشجوی دکتری که از کشور خارج شده، مبلغی معادل 150 هزار دلار به ایران خسارت وارد می شود زیرا می توان گفت، تحصیل این افراد از مقطع ابتدایی تا دوره کارشناسی ارشد برای کشور بیش از 100 هزار دلار هزینه داشته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی میزان، حمید میرزاده در نخستین همایش ملی دفاع مقدس و دانشگاه که در واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری برگزار شد، اظهار کرد: قبل از انقلاب با حمایت 30 کشور جهان، عراق به ایران حمله کرد و سعی داشت در طول یک هفته تهران را هم اشغال کنند. اما خیلی زود متوجه شدند که این اقدام یک اشتباه بزرگ استراتژیکی است. آنها از ایثار و همت مردم ایران در راستای اسلام خبر نداشتند.

وی با اشاره به اینکه در آن زمان آنها اشتباه بزرگی را مرتکب شدند و آن اینکه علاقه ملت ایران به اسلام و عشق به وطن همراه با عنصر توکل به خدا را نادیده گرفتند، تصریح کرد: ملت ایران با دست خالی حتی یک سانت از خاک میهن را به دشمن نداد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در این دانشگاه برای نخستین بار دو واحد مرتبط با دفاع مقدس به صورت اختیاری تدریس می شود، دوهزار 800 استاد در واحدهای مختلف آن را تدریس می کنند و امروز 400 هزار دانشجو این درس را گذرانده اند.

میرزاده با بیان این مطلب که بیش از 40 درصد دانش عالی کشور در اختیار دانشگاه آزاد است، گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری 50 درصد از تولید ناخالص ایران با توجه به سند چشم انداز باید توسط دانشجویان تامین شود.

وی با بیان این مطلب که مشکلات سه هزار پرونده مربوط به دانشجویان تحصیلات تکمیلی بررسی و با تفاهم نامه دانشگاه آزاد و وزارت علوم حل شد، گفت: برای سال تحصیلی جدید امسال 5 هزار نفر عوض جدید هیات علمی با هدف گسترش آموزش استخدام کرده ایم و سعی داریم تا پایان سال این تعداد را به 20 هزار نفر افزایش دهیم تا تعداد اعضای هیات علمی در این داتشگاه در مجموع به 47 هزار نفر برسد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این مطلب که امسال 20 هزار نفر برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ثبت نام کرده اند، اظهار کرد: در مقایسه با سال گذشته 12 هزار نفر به این تعداد اضافه شده اند، همچنین نزدیک به 500 هزار نفر دانشجوی تکمیلی در دانشگاه آزاد تحصیل می کنند که این باعث می شود رتبه ایران در سطح بین الملل بالا برود.

میرزاده با توجه به اینکه 150 هزار نفر دانشجوی دکتری به خارج از کشور برای ادامه تحصیل رفته اند افزود: هر دانشجوی دکتری که از کشور خارج شده، مبلغی معادل 150 هزار دلار به ایران خسارت وارد می شود زیرا می توان گفت، تحصیل این افراد از مقطع ابتدایی تا دوره کارشناسی ارشد برای کشور بیش از 100 هزار دلار هزینه داشته است.
وی با اشاره به اینکه 52 درصد ایثارگران وارد دانشگاه آزاد اسلامی شده اند، افزود: این افراد یا در حال تحصیل بوده و یا دانش آموخته اند و یا قصد تحصیل دارند و 48 درصد مابقی در دانشگاه های دیگر هستند، 700 هزار نفر نیز مطابق قانون سپاه پاسداران بصورت بسیج فعال وارد دانشگاه آزاد اسلامی شده اند و این سهم دانشگاه در ارتقای علمی بسیجیان کشور را نشان می دهد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *