تشکل «حمایت از سینمای کودک» راه اندازی می شود

12:27 - 06 مهر 1393
کد خبر: ۸۶۶۴
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: مهدی مسعودشاهی، در دیدار با داوران بخش بخش حامیان سینمای کودک پیشنهاد تاسیس «تشکل حمایت از سینمای کودک» با مشارکت سازمان‌ها و نهادها را مطرح کرد.

: مهدی مسعودشاهی، در دیدار با داوران بخش بخش حامیان سینمای کودک پیشنهاد تاسیس «تشکل حمایت از سینمای کودک» با مشارکت سازمان‌ها و نهادها را مطرح کرد.

به گزارش داوری بخش حامیان سینمای کودک (سازمان‌ها و نهادها) بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در حالی آغاز شد که مهدی مسعودشاهی، در دیدار با داوران این بخش پیشنهاد تاسیس «تشکل حمایت از سینمای کودک» با مشارکت سازمان‌ها و نهادها را مطرح کرد.

به گزارش ستاد خبری جشنواره، نمایندگان نهادها و موسسات مختلف در اولین گردهمایی خود کار داوری آثار جشنواره بیست و هشتم فیلم‌های کودکان و نوجوانان را آغاز کردند.

بنا بر این گزارش، مهدی مسعودشاهی در این مراسم که شنبه پنجم مهر ماه در سالن اجتماعات بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد، ضمن تقدیر و خیر مقدم به نمایندگان سازمان‌ها و نهادهای شرکت‌کننده در بخش حامیان سینمای کودک جشنواره و گرامیداشت ایام سالگرد حماسه دفاع مقدس، طی سخنانی اظهار داشت: شما با مشارکت در برپایی جشنواره، ما را در یک کار اساسی و زیربنایی یاری می‌کنید و کار شما، یک حرکت جهادی است که در مبحث فعالیت‌های سینمایی برای کودکان و نوجوانان صورت می‌گیرد.

او در ادامه با اشاره به ضرورت تداوم مشارکت سازما‌ن‌ها در راه فرهنگ سازی کودکان و نوجوانان و ارتقای فرهنگی نسل آینده، گفت: تعلیم و تربیت برای کودکان مثل یک هوای سالم لازم است. در این شرایط جشنواره کودک با توجه به اهدافش و برنامه‌ریزی‌هایی که در آن صورت گرفته بنا دارد تا از فیلم‌هایی حمایت کند که برای کودکان ساخته می‌شوند. آثاری که نیازهای روحی و روانی آنها را با همزاد پنداری و قهرمان‌پردازی برطرف می‌کند.

دبیر بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در ادامه خطاب به نمایندگان نهادها و سازمان‌ها اظهار داشت: از امسال سعی می‌کنیم به کمک شما که حامیان این حرکت هستید جریانی را در سینما برقرار کنیم که حاصل آن، یک نسل سالم، با نشاط، پرخروش و از همه مهمتر نسلی باشد که برای احقاق حقوق خود، جسارت لازمه را داشته باشد. برای این کار حتما باید برنامه‌ریزی کنیم و برای پرورش و تعلیم و تربیت این نسل تلاش کنیم.

مسعودشاهی در ادامه این گردهمایی پیشنهاد کرد تشکلی جدید در حمایت از سینمای کودک و نوجوان به اهتمام سازمان‌ها و نهادهای مختلف شکل گیرد.

او در این باره خطاب به نمایندگان نهادها و سازمان‌ها اظهار داشت: شما همت کردید اولین قدم را برداشتید و امیدوارم در قدم‌های بعدی هم ما را یاری کنید. ما باید بتوانیم در کنار هم یک جریان را برای حمایت از نسل جوان کشور به وجود بیاوریم. نسلی که هم استعدادش برای همه روشن و مبرهن است و هم ضرورت تعلیم و تربیت این نسل تا قبل از این که به دام فرهنگ بیگانه بیفتد، ضروری به نظر می‌رسد. هر قدمی که در شکل‌گیری این تشکل تازه برداشته شود، نتیجه خیلی روشنی در بر خواهد داشت، چرا که در استعداد بچه‌های ما هیچ شکی نیست. آموزش و پرورش زحمات زیادی می‌کشد تا این کودکان از یک مرحله وارد مرحله دیگر شوند و به عبارتی دیگر، این نسل مرهون زحمات خانواده‌ها و اهتمام آموزش و پرورش است و ما نیز باید در این زمینه نقش خود را به خوبی ایفا کنیم.

مسعودشاهی در ادامه گفت: بر این اساس پیشنهاد می‌کنم تشکلی را مثل تشکل «خیرین مدرسه‌ساز» که در آموزش و پرورش ایجاد شده و موفق هم بوده، در سینمای کودک و نوجوان داشته باشیم. این حرکت از همین قدم‌هایی که شما برداشته‌اید شروع می‌شود و این قابلیت را دارد تا در ادامه به یک تشکل واحد در سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌های دیگران بدل شود. فعالیتی که بنیاد سینمایی فارابی راه اندازی کرده و مسئولیت آن با آقای بیطرف است، بین بخشی است. یعنی اینکه نهادهایی که ظرفیت‌های مختلف دارند برای برپایی بخش حامیان سینمای کودک کنار هم آمده‌اند و این ظرفیت‌ها در کنار هم به بال‌های پرواز بدل می‌شوند اما به نظرم در کنار فیلم‌هایی که تولید می‌شوند و ظرفیت سینمای کودک کشور را شکل می‌دهند، باید به ظرفیت‌هایی فکر کرد که از قابلیت سرمایه گذاری بیشتری برخوردارند.

مسعودشاهی با اشاره به این که سینمای ایران به واسطه سینمای کودک به جهان معرفی شد، از داوران این بخش خواست تا در این دوره، فرصت را مغتنم بشمارند و ضمن این که فیلم‌ها را می‌بینند به ساختار و تشکل پشنهادی در حمایت از سینمای کودک فکر کنند.

بنا بر این گزارش، امسال نهادهای مختلف با رویکردهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در این دوره از جشنواره به داوری فیلم‌های جشنواره در بخش حامیان سینمای کودک می‌پردازند.

برگزیدگان بخش مذکور توسط داوران معرفی و طی مراسمی جداگانه، جوایز نهادها و سازمان‌های شرکت کننده در جشنواره به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

امسال «محمد بیطرف» دبیری بخش حامیان سینمای کودک جشنواره را برعهده دارد.

بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۱۱ تا ۱۴ مهرماه در اصفهان برگزار می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *