هیچ شانسی برای توافقی که به ایران اجازه غنی سازی ندهد وجود ندارد

10:13 - 23 تير 1393
کد خبر: ۸۶۵
دسته بندی: صفحه نخست ، عمومی
درحالیکه باراک اوباما درصدد جلب حمایت کنگره برای توافق هسته ای با ایران است، کمیته روابط خارجی پارلمان انگلیس از توافقی که به ایران اجازه غنی سازی اورانیوم دهد حمایت کرد.

گروه دیگر رسانه ها: المانیتور نوشت: درحالیکه باراک اوباما درصدد جلب حمایت کنگره برای توافق هسته ای با ایران است، کمیته روابط خارجی پارلمان انگلیس از توافقی که به ایران اجازه غنی سازی اورانیوم دهد حمایت کرد.

به گزارش  «انتخاب»، این کمیته که متشکل از اعضای سه حزب اصلی در انگلیس است، اعلام کرد که مذاکرات فعلی موفق ترین در نوع خود برای حل و فصل مسئله هسته ای ایران بوده است.

در بیانیه این کمیته آمده است:  ما از تصمیم دولت انگلیس برای شرکت در مذاکرات با ایران در قالب برنامه اقدام مشترک حمایت می کنیم و اذعان می کنیم که هیچ شانسی برای توافقی که به ایران اجازه غنی سازی ندهد وجود ندارد.

باتوجه به اهمیت انگلیس و دیگر متحدان اروپایی امریکا، دیدگاه های این کمیته پارلمان انگلیس می تواند بدبینان در آمریکا را متقاعد کند که درصورت ارائه شرایط سخت برای توافق، حمایت های چندجانبه را از دست می دهند.

مایک گیپس عضو ارشق حزب کار در پاسخ به این سئوال که چرا این بیانیه اکنون منتشر شده، گفت که این گزراش با تصمیم دولت انگلیس برای بازگشایی سفرت در تهران در ارتباط بود.

وی افزود: پارلمان در هفته ی آینده به تعطیلات تابستانی می رود، پس مهم است که در این مورد به نتیجه برسیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *