افزایش قیمت لبنیات در کار نیست/ قدرت خرید پایین مردم علت عدم گرانی

11:43 - 06 مهر 1393
کد خبر: ۸۶۴۲
خبرگزاری میزان: عضو هیئت مدیره انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ایران با بیان اینکه قدرت خرید مردم بسیار پایین است، گفت: با توجه به افزایش قیمت خرید شیر از دامداران، به هیچ وجه افزایش قیمت لبنیات نخواهیم داشت.

: عضو هیئت مدیره انجمن صنایع فرآورده های لبنی ایران با بیان اینکه قدرت خرید مردم بسیار پایین است، گفت: با توجه به افزایش قیمت خرید شیر از دامداران، به هیچ وجه افزایش قیمت لبنیات نخواهیم داشت.

محمد فربد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی میزان افزود: مردم هم اکنون با وجود قیمت‌های فعلی هم قدرت خرید ندارند و بنابراین نمی‌توانیم قیمت‌ها را افزایش دهیم.

وی افزود: ما به هیچ وجه دنبال افزایش قیمت نخواهیم بود زیرا افزایش قیمت در بازار کنونی پاسخگو نبوده و منجر به زیان تولید خواهد شد.

به گفته فربد، در حال حاضر تولیدات لبنی، قدرت جذب بازار را ندارند بنابراین وقتی به طور طبیعی مردم توان خرید ندارند افزایش قیمت هم بی معنا خواهد بود.

وی با بیان اینکه فقط از حجم میزان یارانه 450 میلیارد تومان اطلاع داریم، افزود: از جزییات مصوبه دولت خبر ندارم و در جلسه انجمن صنایع لبنی که سه شنبه (پس فردا) برگزار خواهد شد، تمام جزییات مشخص خواهد شد.

گفتنی است معاون اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی روز گذشته (شنبه) از اختصاص یارانه 140 تومانی به هر کیلوگرم شیر خام برای شش ماهه دوم امسال خبر داد و گفت: براین اساس کارخانه‌ها باید هر کیلوگرم شیر خام را 1300 تومان از دامداران بخرند تا نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار محقق شود.

البته صنایع لبنی پیش از این اعلام کرده بودند که هر کیلوگرم شیر خام را بیش از 1250 تومان نمی‌توانند از دامداران بخرند. صنایع لبنی در همان روزهای نخست تیرماه که دولت صنایع لبنی را مکلف به خرید شیر خام به قیمت کیلویی 1440 تومان کرده بود، اعلام کرده بودند با توجه به شرایط موجود کارخانه‌های لبنی توانایی خرید این محصول بیش از کیلویی 1250 تومان را ندارند و دولت نمی‌تواند آنها را مجبور به خرید شیر خام به قیمت دلخواه خود کند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *