اصلاح آیین‌نامه‌های اجرای احکام در جهت حل مشکل وثیقه زندانیان

10:26 - 06 مهر 1393
کد خبر: ۸۶۲۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس سازمان زندان‌ها گفت: باید آیین‌نامه اجرای احکام در بخش‌هایی به منظور کمک به زندانیان اصلاح شود چرا که این کار می‌تواند دست قضات ناظر زندان را بازتر کند.

: رئیس سازمان زندان‌ها گفت: باید آیین‌نامه اجرای احکام در بخش‌هایی به منظور کمک به زندانیان اصلاح شود چرا که این کار می‌تواند دست قضات ناظر زندان را بازتر کند.

به گزارش خبرنگار حقوقی میزان، اصغر جهانگیر درباره مشکلات زندانیان در ارائه وثیقه و بررسی پیشنهاد تفویض اختیار پذیرش وثایق به قضات ناظر زندان اظهار داشت: ما در بحث حدود اختیارات با مسائل مختلفی روبرو هستیم. اجرای احکام نباید با وظایفی که قضات ناظر زندان دارند تداخل داشته باشد، اگرچه ما باید به سمت کاهش مشکلات زندانیان قدم برداریم.

وی ادامه داد: به دلیل این که این وظیفه بر عهده اجرای احکام است و آن هم یک تشکیلات خاص خود را دارد و اگر بخواهیم این وظیفه را به قاضی ناظر زندان بسپاریم باید مجموعه اجرای احکام در این قسمت هم پیاده شود که با توجه به محدودیت‌های نیروی انسانی و سایر منابع ممکن است یکسری تبعات ایجاد کند.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور خاطرنشان کرد: راه حل فوری رفع این مشکل این است که باید آیین‌نامه مربوطه‌ای که درخصوص اجرای احکام دیده شده، در بخش‌هایی در راستای کمک به زندانیان اصلاح شود که این کار می‌تواند دست قضات ناظر زندان را در این زمینه بازتر کند.

جهانگیر با بیان اینکه اگر این اصلاح‌ها انجام نشود، تأخیر و تعلل‌ها ممکن است ادامه داشته باشد گفت: در حال حاضر به مجموعه قضایی سازمان زندان ها گفتیم گزارشی را تهیه و منعکس کنیم تا از طریق مسئولان قوه‌قضاییه نسبت به اصلاح آیین‌نامه‌های مربوطه اقدام کنیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *