رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حمل 20 میلیون تن کالا از رشت به روسیه با قطار

10:05 - 06 مهر 1393
کد خبر: ۸۶۱۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: جمهوری آذربایجان علاقه‌مند است روابط خود با ایران را در حوزه ریلی گسترش دهد و این امر با اتمام راه‌آهن «رشت ـ قزوین ـ انزلی ـ آستارا» که روسیه و آذربایجان را به ایران متصل خواهد کرد، در سال آینده ممکن می‌شود.

: جمهوری آذربایجان علاقه‌مند است روابط خود با ایران را در حوزه ریلی گسترش دهد و این امر با اتمام راه‌آهن «رشت ـ قزوین ـ انزلی ـ آستارا» که روسیه و آذربایجان را به ایران متصل خواهد کرد، در سال آینده ممکن می‌شود.

به گزارش میزان، درحال‌ حاضر 85 درصد مسیر ریلی «رشت ـ قزوین ـ انزلی ـ آستارا» که دارای 400 ـ 300 کیلومتر طول و ظرفیت انتقال سالانه 9 میلیون تن محموله است، ساخته شده و قرار است این خط ریلی در سال آینده به راه‌آهن جمهوری آذربایجان متصل ‌شود.

راه آهن «رشت ـ قزوین ـ انزلی ـ آستارا» منطقه قفقاز و روسیه و اروپا را به همدیگر متصل خواهد کرد و در واقع این راه‌آهن را می‌توان کارت ویزیت گیلان به شمار آورد.

«فرهاد کافی» مهندس اجرایی ساخت راه‌آهن «قزوین ـ رشت ـ آستارا» در مورد اهمیت این خط ریلی گفته است که بیشترین میزان حمل و نقل محموله‌ها از طریق این مسیر انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه 400 میلیون دلار برای ساخت این راه‌آهن اختصاص یافته است، گفت: 6 شرکت ایرانی به طور همزمان ساخت راه‌آهن «قزوین ـ رشت ـ آستارا» را در 6 بخش مختلف ادامه می‌دهند و بخشی از این مبلغ برای ساخت پل شاهرود هزینه خواهد شد.

کافی با اشاره به اینکه 35 هزار متر مکعب بتن برای ساخت پل شاهرود که 16 ستون اصلی و 38 ستون فرعی دارد، گفت: این پل در رودبار احداث شده است و نمای عظیم آن جلب توجه می‌کند.

وی ادامه داد: پل شاهرود بزرگ‌ترین و زیباترین پل خاورمیانه محسوب می‌شود. این پل که دارای 45 متر ارتفاع است و هشت قوس دارد.

بر اساس این گزارش، راه‌آهن «قزوین ـ رشت ـ آستارا» بخشی از کریدور حمل و نقل «شمال ـ جنوب» است و ساخت این راه‌آهن از سوی آذربایجان، روسیه و ایران اجرا می‌شود و پیش‌بینی می‌شود سالانه 15 تا 20 میلیون تن محموله از طریق این کریدور حمل و نقل شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *