کشته شدن یک زن فعال حقوق بشری در موصل عراق

9:21 - 06 مهر 1393
کد خبر: ۸۵۹۲
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: تروریست‌های تکفیری داعش یک زن فعال حقوق بشر عراقی در شهر موصل را به دلیل انتقاد از این گروه تروریستی در رسانه اجتماعی اعدام کردند.
: تروریست‌های تکفیری داعش یک زن فعال حقوق بشر عراقی در شهر موصل را به دلیل انتقاد از این گروه تروریستی در رسانه اجتماعی اعدام کردند.

به گزارش ، سمیرا صالح النعیمی، از فعالان معروف حقوق بشر، ۱۷ سپتامبر پس از انتشار پیام‌هایی در فیسبوک که در آن‌ها اقدام داعش را در تخریب اماکن مذهبی در موصل محکوم کرده بود، از منزلش ربوده شد.

دفتر همیاری سازمان ملل در عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد النعیمی در دادگاهی غیرقانونی به دلیل آن‌چه این گروه تروریستی ارتداد نامید، محاکمه و در ملاء عام اعدام شد.

نیکلای ملادنوف، فرستاده سازمان ملل به عراق گفت: «شکنجه و اعدام یک فعال و وکیل زن مدافع حقوق بشر که ازحقوق مدنی و انسانی شهروندان همقطار خود در موصل دفاع می کرد از ماهیت زشت، ساختار نفرت انگیز، پوچ گرایی وخشونت طلبی این گروه تروریستی و همچنین بی‌اعتنایی کامل آن به شان انسان حکایت دارد.»

عراق از اوایل سال جاری با خشونت فزاینده گروه تکفیری داعش و ستیزه جویان وابسته به آن که بخش‌هایی از غرب و شمال این کشور راتصرف کرده‌اند، مواجه شده است. این بحران از ماه ژوئن پس از آن که داعش در مناطق تحت تصرف خود ادعای خلاف کرد، تشدید شد.

موصل، دومین شهر بزرگ عراق، در پیشروی سریع تروریست‌ها در این کشور عربی به تصرف داعش درآمد. تروریست‌های داعش در ماه گذشته شماری از بناهای تاریخی از جمله چندین مسجد و آرامگاه را در این شهر تخریب کردند.

تروریست های داعش تمامی جوامع اعم از شیعه، سنی، کُرد، مسیحی، کردهای ایزدی را تهدید کرده‌‌‌اند. این تروریست‌ها در مناطقی که تصرف کرده‌اند به جنایات هولناکی ازجمله اعدام جمعی غیر نظامیان و همچنین نیروهای ارتش و افسران عراقی پرداخته‌اند.

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *