تاکید روسای جمهوری ایران و گینه بر گسترش روابط دوجانبه

19:46 - 05 مهر 1393
کد خبر: ۸۵۷۳
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: رییس جمهوری با اشاره به جایگاه آفریقا در سیاست خارجی کشورمان گفت : جمهوری اسلامی ایران از همه ظرفیت های خود برای توسعه با کشورهای جهان بویژه کشورهای افریقایی استفاده خواهد کرد.

: رییس جمهوری با اشاره به جایگاه آفریقا در سیاست خارجی کشورمان گفت : جمهوری اسلامی ایران از همه ظرفیت های خود برای توسعه با کشورهای جهان بویژه کشورهای افریقایی استفاده خواهد کرد.


به گزارش به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در دیدار رییس جمهور گینه گفت : دو کشور می توانند مناسبات فیمابین را با شناسایی زمینه های همکاری بویژه در عرصه های اقتصادی ، فرهنگی و سیاسی گسترش دهند.


روحانی با اشاره به تهدیداتی چون تروریسم و شیوع بیماری ابولا در آفریقا تصریح کرد: کشور ما در چارچوب نهادهای بین المللی نظیر سازمان ملل متحد و صلیب سرخ جهانی در رفع مخاطرات که جان انسانهای بی گناه را تهدید می کند همکاری کرده است.


رییس جمهوری همچنین با اشاره به روند مذاکرات ایران با ۱+۵ در خصوص موضوع هسته ای از موضع گیری های گینه در سازمان ملل متحد در حمایت از ایران قدردانی و اظهار امیدواری کرد ، طرفین با استفاده از فرصت بوجود آمده به توافق جامع نهایی دست یابند.


رییس جمهوری گینه نیز در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی دو کشور ، سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را به عنوان کشوری غیر متعهد که نه به شرق وابسته است و نه به غرب، ستود و گفت : ایران پیشرفتهای زیادی در عرصه های مختلف داشته است و می تواند در حوزه های مختلف بویژه در عرصه کشاورزی ، سدسازی و استخراج معادن به گینه کمک کند.


خوزه ماریو واز با تاکید بر اینکه از مستحکم شدن همکاریهای دوجانبه استقبال می کند، افزود: این همکاریها می تواند منافع دو کشور را بیش از پیش تامین کند و باید در عرصه های منطقه ای و بین المللی تقویت شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *