رییس جمهوری عصر یکشنبه وارد آستراخان می شود

18:29 - 05 مهر 1393
کد خبر: ۸۵۶۶
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری به منظور شرکت در اجلاس روسای جمهوری کشورهای حاشیه خزر بعد ازظهر فردا (یکشنبه) وارد آستراخان روسیه می شود.

: حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری به منظور شرکت در اجلاس روسای جمهوری کشورهای حاشیه خزر بعد ازظهر فردا (یکشنبه) وارد آستراخان روسیه می شود.


به گزارش ؛ حجت الاسلام حسن روحانی علاوه بر حضور و سخنرانی در این اجلاس و همچنین انجام دیدارها، با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه و دیگر سران و مقامات حاضر در این نشست دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

همچنین در این اجلاس چهار سند شامل اعلامیه، بیانیه، یادداشت تفاهم در زمینه شیلات و یادداشت تفاهم در زمینه کمک های اضطراری در خزر به امضا می رسد.

شرکت کنندگان در این اجلاس درباره موافقتنامه های پیشگیری و واکنش به شرایط اضطراری در دریای خزر، حفاظت و بهره برداری بهینه از منابع آبی زنده دریای خزر و آب شناسی و هواشناسی دریای خزر بحث و بررسی و اسناد آن را امضا می کنند.

بررسی مسائل کلیدی همکاری و تعاملات بین کشورهای حاشیه دریای خزر و تبیین اولویت‏‌های همکاری بین کشورهای منطقه در آینده از مهمترین محورهایی است که در این اجلاس مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت و در پایان این اجلاس بیانیه پایانی مورد توافق پنج کشور ساحلی به امضا خواهد رسید.

اولین نشست سران کشوهای ساحلی خزر، نخستین بار به پیشنهاد «صفرمراد نیازف» رئیس جمهور وقت ترکمنستان و با هدف تعیین رژیم حقوقی دریای خزر و با حضور روسای جمهور وقت ایران، روسیه، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان و قزاقستان در اردیبهشت 1381 در عشق‏‌آباد برگزار شد.

دور دوم اجلاس سران کشورهای ساحلی دریای خزر 24 مهر 1386 در تهران و دور سوم نیز در نوامبر ماه سال 2010 میلادی در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار شد.

حجت الاسلام روحانی عصر دوشنبه روسیه را به مقصد تهران ترک خواهد کرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *