کوتاه کردن مسیر دادرسی اولویت دستگاه قضایی

15:27 - 05 مهر 1393
کد خبر: ۸۵۴۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران گفت: کوتاه کردن مسیر دادرسی و سلامت دستگاه قضایی باید در اولویت برنامه های دستگاه قضایی قرار گیرد.

: رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران گفت: کوتاه کردن مسیر دادرسی و سلامت دستگاه قضایی باید در اولویت برنامه های دستگاه قضایی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار حقوقی میزان، عباس پوریانی در دیدار با سرپرستان مجتمع های قضایی تهران با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در هفته قوه قضائیه افزود: کوتاه کردن مسیر دادرسی و سلامت دستگاه قضایی که مورد تاکید معظم له می باشد باید در سیاست گذاری ها و برنامه های دستگاه قضایی مورد توجه خاص قرار گیرد.
وی کاهش موجودی پرونده ها و مدت زمان رسیدگی را از اولویت های محاکم تهران بیان و اظهارامیدواری کرد: به زودی شاهد رفع اطاله دادرسی در سیستم قضایی خواهیم بود.

وی خطاب به روسای مجتمع های قضایی شهر تهران تاکید کرد: ایجاد رویه ای واحد در موضوعات مشترک حقوقی و نظارت سرپرستان مجتمع ها نسبت به اخذ نیم عشر دولتی و نظارت بر اجرای احکام و رعایت مستثنیات دین از ضروریاتی است که باید نسبت به رعایت آنها نظارت کافی صورت پذیرد.

رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران در ادامه خواستار استفاده هدفمند از قابلیت های سامانه مدیریت پرونده ها (سمپ) به منظور نظارت بر عملکرد شعب محاکم از جهات مختلف از سوی سرپرستان مجتمع ها شد.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در کادر اداری و قضائی و نبود امکانات رفاهی خواستار اهتمام و توجه مسئولین به تامین نیروی انسانی و فراهم آمدن خدمات شایسته به مردم در محاکم شد.
وی درادامه بیان کرد: مدیر یک مجموعه بایستی با نگاه برنامه ریزی و برنامه محوری و عملیاتی کردن برنامه ها نسبت به حل مشکلات اقدام کند.
پوریانی ضمن بااهمیت دانستن واحد روابط عمومی در محاکم، خواستار انعکاس عملکرد و ارتباط درون سازمانی و انتشار اخبار و اطلاعات شد.

رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران ازخدمات شش ساله احمدی رئیس کل پیشین محاکم تهران تقدیر کرد و نقش روسای مجتمع های قضایی را بسیار با اهمیت دانست و خواستار اعمال مدیریت جهادی در مواجهه با مشکلات پیش رو شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *