حذف دفترچه‌های درمان و صدور کارت هوشمند سلامت تا پایان سال

15:23 - 05 مهر 1393
کد خبر: ۸۵۴۲
خبرگزاری میزان: مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از حذف دفترچه‌های درمان در راستای جایگزینی آنها با کارت هوشمند سلامت تا پایان سال جاری خبر داد.

: مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از حذف دفترچه‌های درمان در راستای جایگزینی آنها با کارت هوشمند سلامت تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش ،  سیدتقی نوربخش در نشست سراسری کمیته‌های بیمه و درمان این سازمان در بیمارستان رازی قزوین، ابلاغ سیاست‌های مقام معظم رهبری در بخش سلامت و اقتصاد مقاومتی را فرصتی مهم و نشانه تأکید ایشان به سلامت عامه مردم دانست و ادامه داد: خوشبختانه نگاه دولت به موضوع سلامت بسیار جدی است.

وی با اشاره به پیش‌بینی راه‌اندازی چهار بیمارستان تأمین‌اجتماعی در شهرهای کرمان، بیرجند، ایلام و عسلویه تصریح کرد: دو مورد این بیمارستان‌ها افتتاح و دو مورد نیز بزودی راه اندازی می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی تجهیز و بازسازی ناوگان درمان مستقیم را از اولویت‌های این سازمان برشمرد و اظهار کرد: با استخدام سه هزار و 200 نفر نیروی جدید در سازمان که بخشی از آنان در بخش درمان مشغول به کار می‌شوند، شاهد ارتقاء عملکرد درمان تأمین‌اجتماعی خواهیم بود.

نوربخش همچنین از حذف دفترچه‌های درمان و عدم لزوم ارایه آن‌ها در مراکز ملکی تأمین‌اجتماعی در راستای جایگزینی آن‌ها با کارت هوشمند تا پایان سال جاری خبر داد.

وی در ادامه با بیان اینکه سازمان تأمین‌اجتماعی یک نهاد بین نسلی است، گفت: این سازمان، با توجه به یکپارچگی ساختاری اجزای خود در حوزه بیمه‌ای، درمانی و اقتصادی می‌تواند بسترساز رفاه اجتماعی باشد.

نوربخش افزود: تأمین‌اجتماعی یک سازمان بیمه‌گر است که بیش از 39 میلیون نفر از جمعیت کشور را زیر پوشش قرار داده است.

وی با بیان این‌که در زمان آغاز مسوولیت در این سازمان آن را با وضعیت نامطلوبی تحویل گرفتیم ادامه داد: در ابتدای کار در این سازمان، با کسری بودجه 51 هزار میلیارد ریالی مواجه بودیم، اما توانستیم با برنامه‌ریزی و بدون فروش دارایی‌های سازمان، این کمبود را جبران و حتی مستمری بازنشستگان را 25 درصد افزایش دهیم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از سیاست‌ها و تصمیمات هشت سال قبل از دولت تدبیر و امید در این سازمان انتقاد کرد و گفت: در آن مدت، هشت مدیرعامل در این سازمان تغییر کرد، اما با آغاز به کار دولت تدبیر و امید و ایجاد تغییرات ساختاری بر بسیاری از مشکلات فائق آمدیم و درباره انتصاب مدیران نیز تلاش کردیم از نیروهای داخلی سازمان، فارغ از گرایش‌های سیاسی استفاده کنیم.

نوربخش بر تعادل مصارف و درآمدهای این سازمان به‌عنوان نهادی درآمد هزینه‌ای تاکید کرد و یادآور شد: محاسبات بیمه‌ای این سازمان باید با راهکارها و روش‌های مناسب به‌گونه‌ای باشد تا از فزونی هزینه بر درآمد جلوگیری کند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان این‌که تمرکز این سازمان بر مستمری‌بگیران و معیشت و رفاه آنان است افزود: در همین راستا برای ارتقای مزایای به حق مستمری‌بگیران اقداماتی انجام یا در دست اقدام است که از جمله آن‌ها می‌توان به افزایش 25 درصدی حقوق مستمری بگیران، ایجاد مسکن امید برای مستمری‌بگیران فاقد مسکن و حذف فرانشیز در مراکز طرف قرارداد اشاره کرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *