تفکیک آب شرب از بهداشتی در دستور کار قرار گرفت

14:40 - 05 مهر 1393
کد خبر: ۸۵۳۰
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: اجرای طرح تنوع تولید محصول آب و تفکیک آب شرب از بهداشتی به‌طور جدی در دستور کار وزارت نیرو و شرکت‌ مهندسی آبفای کشور قرار دارد.

: مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: اجرای طرح تنوع تولید محصول آب و تفکیک آب شرب از بهداشتی به‌طور جدی در دستور کار وزارت نیرو و شرکت‌ مهندسی آبفای کشور قرار دارد.

به گزارش میزان، حمیدرضا جانباز با اشاره به تاکید وزیر نیرو بر لزوم اجرایی شدن این طرح در کشور، اظهار داشت: هم‌اکنون چند شهر به‌صورت پایلوت برای انجام این طرح درنظر گرفته شده اند و حتی در بافت مرکزی شهر مشهد و اطراف حرم مطهر امام رضا (ع) و شهر قم نیز به اجرا درآمده است.

وی افزود: در تمام استان‌ها شهرهایی برای اجرای این طرح درنظر گرفته شده است و درصورت اجرا و حصول نتیجه مناسب از طرح‌های پایلوت، این طرح به‌تدریج در تمامی شهرهای کشور اجرا خواهد شد.

جانباز با اشاره به اولویت‌های پیاده‌سازی طرح، گفت: درنظر داریم ابتدا در شهرهایی که با تنش آبی مواجه هستند، مجوز اجرا را بگیریم و آب موردنیاز این مناطق را از دو سامانه مجزا تامین کنیم.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح آب با کیفیت بهداشتی ازطریق شبکه‌های توزیع و آب شرب از سامانه‌های دیگری همچون آب بسته‌بندی، ایستگاه‌های برداشت آب و یا استفاده از بخش خصوصی برای توزیع در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به امکان اجرای طرح در کلان‌شهرها، گفت: اگر وضعیت کم‌آبی در کلان‌شهرها به روال سال‌جاری باشد، این طرح در کلان‌شهرهایی همچون تهران نیز به‌زودی اجرا می‌شود؛ برای نمونه شرق تهران هم‌اکنون با بحران جدی آب رو‌به‌رو است و این طرح می‌تواند راهگشا باشد.

وی ادامه داد: در زمان حاضر تعرفه و قیمتی برای این نوع از خدمات درنظر گرفته نشده است، اما به‌طور قطع تصمیم دولت به‌گونه‌ای خواهد بود که مشرکانی که از آب بهداشتی در شبکه استفاده می‌کنند، آب شرب با قیمت مناسب در اختیار آنان قرار گیرد.

جانباز درباره استانداردهای آب بهداشتی، گفت: کارگروه مشترکی با وزارت بهداشت و سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل شده است تا استانداردهای آب بهداشتی را تعریف کند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *