رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افزایش سهم دولت از هزینه سرویس مدارس استثنایی/ افزایش یک هزار و 500 نفری آمار این دانش آموزان

14:37 - 05 مهر 1393
کد خبر: ۸۵۲۹
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس سازمان آموزش و پرورش استثایی گفت: با توجه به پیش بینی صورت گرفته در بودجه و اعتبارات این وزارتخانه، سهم دولت در تامین هزینه سرویس مدارس دانش آموزان استثنایی افزایش می یابد.

: رئیس سازمان آموزش و پرورش استثایی گفت: با توجه به پیش بینی صورت گرفته در بودجه و اعتبارات این وزارتخانه، سهم دولت در تامین هزینه سرویس مدارس دانش آموزان استثنایی افزایش می یابد.

به گزارش ، مجید قدمی افزود: در سال تحصیلی گذشته، سهم اولیای دانش آموزان استثنایی از هزینه سرویس مدارس سه چهارم و میزان سهم پرداختی دولت یک چهارم بود.
وی اظهارکرد: در یک سال گذشته، هزینه سرویس مدارس دانش آموزان استثنایی افزون بر 270 میلیارد ریال بود که کمتر از 50 میلیارد ریال آن را وزارت آموزش و پرورش پرداخت کرده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثایی با تاکید بر این که معلولیت مشکل جامعه است نه مشکل فرد، گفت: جامعه باید در فراهم کردن تسهیلات برای افراد معلول و دچار ناتوانی، پیشگام شود و از این منظر دولت باید سهم بیشتری از هزینه سرویس مدارس استثنایی را پرداخت کند.

قدمی افزود: در سال تحصیلی 94-93 بیش از 74 هزار دانش آموز استثنایی در هفت گروه تحصیل می کنند که حدود یک هزار و 500 نفر نسبت به سال تحصیلی گذشته افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: 21 هزار نیروی انسانی در فرایند آموزش دانش آموزان استثنایی مشارکت دارند و می توان گفت که یک نفر نیروی انسانی به آموزش هر سه نفر دانش آموز استثنایی اختصاص یافته است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *