اولویت‌های فناورانه صنعت نفت برای شرکت‌های دانش بنیان مشخص می‌شود

14:30 - 05 مهر 1393
کد خبر: ۸۵۲۶
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اعلام کرد: باید مسیری فراهم شود تا شرکت‌های دانش بنیان بتوانند از بازار بزرگ صنعت نفت به صورت حداکثری استفاده کنند، ضمن این که اولویت‌های فناورانه این صنعت برای شرکت‌های دانش بنیان از طریق این معاونت مشخص خواهد شد.

: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اعلام کرد: باید مسیری فراهم شود تا شرکت‌های دانش بنیان بتوانند از بازار بزرگ صنعت نفت به صورت حداکثری استفاده کنند، ضمن این که اولویت‌های فناورانه این صنعت برای شرکت‌های دانش بنیان از طریق این معاونت مشخص خواهد شد.

به گزارش ، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان، گفت: معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری طی چند سال گذشته با تهیه‌ لایحه‌ حمایت از شرکتهای دانش‌بنیان و پیگیری و تصویب آن در مجلس شورای اسلامی، اقدام مهمی را در جهت ارتقای این شرکتها عملی کرده است و اجرای این قانون را یکی از اولویتهای خود می‌داند.

وی افزود: همزمان با آغاز بکار دولت تدبیر و امید، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با نگاه به تجربیات گذشته و درک نیاز اساسی شرکتهای فناور و دانش‌بنیان، راهبرد اصلی خود را تحریک و ایجاد تقاضا برای محصولات و خدمات دانش‌بنیان و فناور از یک سو و توانمندسازی بنگاههای فناور به منظور مشارکت فعال در اقتصاد دانش‌بنیان از سوی دیگر قرار داده است تا از این رهگذر، ارزش افزوده حاصل از فناوری را برای جامعه ایرانی به ارمغان آورد.

ستاری برنامه‌های این معاونت را در قالب چهار دسته کلی تقسیم و تصریح کرد: حمایت از بازارسازی محصولات و خدمات فناوری و نوآوری، حمایت از توانمندسازی بنگاههای فناور و دانش‌بنیان، کانونهای هماهنگی دانش، صنعت و بازار و طرحهای کلان ملی فناوری از جمله برنامه‌های این معاونت است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به حمایت از بازارسازی محصولات و خدمات فناوری و نوآوری اشاره کرد و گفت: صنعت نفت بزرگترین بازار داخل کشور است که باید مسیری را فراهم کرد که شرکتهای دانش بنیان بتوانند از این بازار بزرگ، به صورت حداکثری استفاده کنند.

وی ادامه داد: این موضوع، مهمترین نیاز شرکتهای دانش‌بنیان است و اگر این بازار برای شرکتها فراهم نشود، سایر اقدامات برای توسعه این شرکتها موثر واقع نخواهد شد، بنابراین باید اولویتهای فناورانه صنعت نفت مشخص شود که چرا از داخل خرید نمی‌شود و چه کاری برای حل آن می‌توان انجام داد.

ستاری عنوان کرد: در این زمینه معاونت، کارهایی نیز انجام داده است، از آن جمله نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران را برگزار کرده که با توجه به نیاز روزافزون مراکز علمی و تحقیقاتی کشور به تجهیزات آزمایشگاهی و همچنین وجود توانمندی فناورانه مناسب در شرکتهای تجهیزات ساز داخلی برگزار شد.

وی با بیان این که این نمایشگاه به صورت سالانه و با حمایتهای این معاونت برگزار می‌شود تصریح کرد: معاونت علمی و فناوری، بخشی از هزینه خرید از داخل را به صورت تشویقی به دانشگاهها پرداخت می‌کند، حال باید فکر کرد که آیا می‌توان مشابه چنین نمایشگاهی را برای موزه صنعت نفت نیز برگزار کرد؟


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *