کاربری غیر مجاز 15درصد پارکینگ ها در تهران/ بیشترین آمار تغییر کاربری مربوط به مرکز شهر است

13:52 - 05 مهر 1393
کد خبر: ۸۵۱۴
خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به آمار 15 درصدی تغییر کاربری پارکینگ های سطح شهر به کاربری تجاری و مسکونی از سوی شهروندان به صورت غیر مجاز گفت: این تغییر کاربری بیشتر در مرکز شهر دیده می شود.

: عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به آمار 15 درصدی تغییر کاربری پارکینگ های سطح شهر به کاربری تجاری و مسکونی از سوی شهروندان به صورت غیر مجاز گفت: این اتفاق بیشتر در مرکز شهر که کارایی تجاری و استفاده به عنوان انبار وجود دارد می افتد.

ابوالفضل قناعتی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، در ارتباط با تغییر کاربری برخی از پارکینگ ها در سطح شهر تهران اظهار کرد: در حال حاضر 15 درصد تخلف در ارتباط با تغییر کاربری پارکینگ ها در سطح شهر تهران وجود دارد. این اتفاق بیشتر در مرکز شهر که کارایی تجاری و استفاده به عنوان انبار وجود دارد می افتد.

رسیدگی شورای شهر به این تخلفات

وی در ادامه خاطر نشان کرد: تخلف هایی از سوی شهروندان رخ می دهد که جدای از این که تخلف محسوب می شود باعث آزار و اذیت سایر شهروندان نیز است. زمانی که از کاربری پارکینگ ها استفاده دیگری شود با توجه به تعداد بالای خودروها و کمی تعداد پارکینگ ها در سطح شهر معابر مسدود می شوند، زیرا خودرو ها در سطح کوچه و خیابان پارک می شوند، بنابراین از شهروندان دراین زمینه تقاضا داریم با مدیران شهری همکاری کنند.

وی در خصوص رسیدگی شورای شهر به این نوع تخلفات گفت: یکی از مواردی که درکمیسیون ماده 100 بررسی می شود،  تغییر کاربری پارگینگ ها به مسکونی یا تجاری است که از 10 تن از نمایندگان شورای شهر و نمایندگانی از وزارت کشورو دادگستری تشکیل شده است.


ارائه نشدن پایان کار در صورت تغییر غیر مجاز کابری

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: از اعضای این کمیسیون سه نفر تایید می کنند که کاربری تغییر داده شده باید به کاربری سابق بازگردد. براین اساس شهرداری مناطق موظف هستند دستور کمسیون ماده 100 را عملیاتی کنند.

قناعتی اظهار کرد: برخی از شهروندان برای بازگرداندن کاربری به رویه سابق مقاومت می کنند. این افراد در تایید پایان کار با مشکل روبرو می شوند زیرا تا زمانی که تغییر کاربری انجام شود پایان کار به آنها ارائه نخواهد شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *