حذف فایل‌ها و پوشه‌ها از Quick Access ویندوز 10

7:54 - 18 مهر 1394
کد خبر: ۸۵۰۲۹
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
خبرگزاری میزان - در این آموزش به نحوه‌ی حذف فایل‌ها و پوشه‌ها از Quick Access ویندوز 10 خواهیم پرداخت.
به گزارش گروه فضای مجازی ، در ویندوز 10، Quick Access جای‌گزین This PC در File Explorer ویندوز شده است. هم‌چنین منوی Quick Access در سمت چپ پنجره‌ی File Explorer جای‌گزین منوی Favorites شده است و تغییراتی نیز در آن رخ داده است.

در محیط Quick Access، لیست فایل‌‌های اخیراً استفاده‌شده و همچنین لیست پوشه‌هایی که بیشترین مراجعه به آن‌ها صورت گرفته است به صورت خودکار نمایش داده می‌شوند.

برای این کار ابتدا روی دکمه‌ی Start کلیک کرده و در منوی Start بر روی File Explorer کلیک کنید.

سپس به تب View بروید.

اکنون کافی است در نوار بالای صفحه، از منوی Options بر روی Change folder and search options کلیک کنید.

حال در محدوه‌ی Privacy، در صورتی که قصد دارید تاریخچه فایل‌ها و پوشه‌های موجود در لیست‌های Frequent folders و Recent files را حذف نمایید، بر روی دکمه‌ی Clear کلیک کنید.

حذف فایل‌ها و پوشه‌ها از Quick Access ویندوز 10

 

همچنین اگر قصد دارید به طور کلی از نمایش فایل‌هایی که اخیراً اجرا شده است جلوگیری کنید، تیک گزینه‌ی Show recently used files in Quick Access را بردارید.

و اگر قصد دارید نمایش پوشه‌هایی که بیشترین مراجعه به آن‌ها صورت گرفته است را غیرفعال کنید، تیک گزینه‌ی Show frequently used folders in Quick Access را بردارید.

در نهایت برای تأیید این تنظیمات روی OK کلیک کنید.

 

لازم به ذکر است اگر قصد حذف یک آیتم خاص از این لیست‌‌ها را داشته باشید می‌توانید بر روی فایل یا پوشه‌ی مورد نظر در این لیست‌ها راست‌کلیک کرده و Remove from Quick Access را انتخاب نمایید.

حذف فایل‌ها و پوشه‌ها از Quick Access ویندوز 10

/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *