12 تا 17 درصد رشد اقتصادی کشور مختص حوزه کشاورزی است

12:52 - 05 مهر 1393
کد خبر: ۸۴۹۶
خبرگزاری میزان: معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور گفت: بخش کشاورزی حدود 12 تا 17 درصد از رشد اقتصادی کشور را تشکیل می‌دهد لذا در صورتی که صنایع وابسته به کشاورزی را در نظر بگیریم این سهم از 12 به 17 تغییر می‌کند.

: معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور گفت: بخش کشاورزی حدود 12 تا 17 درصد از رشد اقتصادی کشور را تشکیل می‌دهد لذا در صورتی که صنایع وابسته به کشاورزی را در نظر بگیریم این سهم از 12 به 17 تغییر می‌کند.

به گزارش میزان، محمدباقر نوبخت روز شنبه در مراسم افتتاح سرشماری کشاورزی 93 در روستای حسن آباد در بخش آفتاب گفت: یک پنجم از شاغلان کشور در بخش کشاورزی فعال هستند که باید برای جمع‌آوری و سازماندهی اطلاعات و آمار فعالان این بخش تلاش کنیم. اما در صورتی که اطلاعات دقیق نباشد این امر می‌تواند به شکل کم‌گویی و یا زیادگویی خود را نشان دهد.

وی افزود: کم گویی منجر به این می‌شود که دولت برای امنیت غذایی به واردات مواد غذایی روی بیاورد که این موضوع به خود کشاورزان نیز ضربه وارد می‌کند. همچنین اگر بیش از آنچه که تولید کرده‌ایم، اظهار کنیم این اظهار روی قیمت محصولات کشاورزی تاثیر می‌گذارد و این امر نیز بر سایر بخش‌ها تاثیر خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه حضور من در این مراسم به عنوان مدیر برنامه‌ریزی کشور برای تدوین، تنظیم و شروع برنامه‌ریزی است، افزود: برنامه ریزی یک فعالیت است که اگر در جهت توسعه صورت گیرد منجر به رسیدن به وضعیت مطلوب خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه ششم توسعه که در حال تدوین است، گفت: اطلاعات سرشماری کشاورزی می تواند نقش مناسبی در تدوین و تنظیم سهم بخش کشاورزی در برنامه ششم ایفا کند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *