رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مذاکره با شرکتهای اروپایی و ژاپنی برای صادرات محصولات پتروشیمی

12:50 - 05 مهر 1393
کد خبر: ۸۴۹۵
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی گفت: شرکتهای بزرگ اروپایی و ژاپنی با افزایش تحریمهای بین المللی ایران را ترک کردند، اما امروز با گشایشهای سیاسی انجام شده شاهد حضور مجدد آنها هستیم.

: مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی گفت: شرکتهای بزرگ اروپایی و ژاپنی با افزایش تحریمهای بین المللی ایران را ترک کردند، اما امروز با گشایشهای سیاسی انجام شده شاهد حضور مجدد آنها هستیم.

به گزارش میزان، مهدی شریفی نیک نفس با بیان این که طی یک سال گذشته با رفع تحریمهای پتروشیمی شرکتهای خارجی با ترس کمتری پا به مذاکرات در ایران می گذارند، گفت: طی دو روز گذشته در نمایشگاه ایران پلاست مذاکرات خوبی در زمینه فروش محصولات پتروشمی با برخی نمایندگان شرکتهای خارجی داشته ایم و امیدواریم این مذاکرات تا پایان این نمایشگاه نهایی شود.

شریفی با بیان این که شرکت بازرگانی پتروشیمی پس از شرکت ملی نفت ایران بزرگترین صادرکننده کشور است، گفت: هم اکنون این شرکت با استفاده از ٢٥ نمایندگی فروش به ٣٠ کشور دنیا محصولات پتروشیمی را صادر می کند.

وی گفت: پارسال ٣٥ درصد از محصولات پتروشیمی صادراتی کشور توسط این شرکت صادر شده و پیش بینی می شود با کم رنگ شدن تحریمهای بین المللی بر ضد کشورمان این میزان افزایش یابد.
مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی از برگزاری کنفرانس بین المللی EPCA در کشور اتریش در ماه آبان امسال خبر داد و گفت: در این کنفرانس بزرگان صنعت پتروشیمی حضور دارند و امیدواریم در حاشیه این مراسم قرار دادهای بلند مدت با مشتریان خارجی منعقد شود.

حضور دوباره اروپایی ها و ژاپنی ها پای میز مذاکرات

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی با اشاره به مذاکره با شرکتهای بزرگ اروپایی و ژاپنی برای آغاز مجدد صادرات محصولات پتروشیمی گفت: این شرکتها با افزایش تحریمهای بین المللی ایران را ترک کردند، اما امروز با گشایشهای سیاسی انجام شده شاهد حضور مجدد آنها هستیم.

شریفی با تاکید بر این که شرایط صادرات محصولات پتروشیمی کشور نسبت به پارسال بهبود یافته است، اظهار کرد: با رفع محدودیتهای بانکی و بیمه ای صادرات محصولات پتروشیمی به صورت مستقیم به قاره اروپا آغاز خواهد شد، وانگهی با تحقق این امر می توان به بازشدن ال سی های خارجی برای سرمایه گذاری در طرحها امیدوار باشیم.

وی کشور چین، هند و کشورهای دریای مدیرانه را به ترتیب مشتریان اصلی شرکت بازرگانی پتروشیمی اعلام کرد و گفت: پارسال بیش از یک میلیارد و ٤٠٠ میلیون تن پلی اتیلن به چین صادر شده که این میزان در مجموع ٣٣ درصد آن از کانال این شرکت صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی به رفع برخی محدودیتها در زمینه حمل و نقل محصولات پتروشیمی اشاره کرد و گفت: هم اکنون با امور بین المللی شرکت ملی نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در حال رایزنی هستیم تا رفع این محدودیتها عملیاتی تر شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *