رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حمله روسیه به مواضع داعش در عراق

10:41 - 15 مهر 1394
کد خبر: ۸۴۸۷۵
خبرگزاری میزان - حمله روسیه به مواضع داعش در سوریه با هماهنگی و درخواست رسمی دولت این کشور و مجوز مجلس روسیه، آمریکا را ددر شرایط قرار داد که واکنشی نتواند از خود نشان دهد.
به گزارش گروه بین الملل آمریکا اکنون مانند شطرنج بازی است که حرکت طرف مقابل، او را مبهوت کرده و در شرایطی قرار داده که اگر در این صفحه پر رمز و راز شطرنج حرکتی انجام دهد که حتی کوچکترین و ریزترین اشتباه در آن باشد کارش تمام است، پس باید هر چه بیشتر فکر کند تا بتواند تصمیم درستی را برای حرکت مهره خود بگیرد.

اقدامی که روسیه در سوریه انجام داد اقدامی قابل توجه، غافلگیر کننده و حرکتی راهبردی از سوی مسکو در برابر آمریکا بود. کاخ سفید شاید به هیچ عنوان تصور نمی کرد که روسیه در بحران سوریه ورود کند و مستقیم خود را درگیر آن سازد. به همین خاطر خیالش راحت بود و سرمست از توافق هسته ای با جمهوری اسلامی ایران، اوباما رئیس جمهوری آمریکا پشت میز اتاق کارش در کاخ سفید پایش را روی پای دیگرش انداخته و در رویاهای آینده خود برای خاورمیانه سیر می کرد.

اما ناگهان خبر حمله هوایی روسیه به مواضع تروریست های تکفیری وهابی داعش به او رسید. تحلیلگران و کارشناسان اتاق فکر آمریکا هم از این اقدام پوتین شگفت زده شده بودند. مانند میدان جنگ که سربازان حمله کرده اند و طرف مقابل با آتش سنگین توپخانه خود همه سربازان را زمین گیر کرده . به اصطلاح «کپ»کرده اند.

اما پس از گذشتن چند روز از حملات هوایی روسیه به تروریست های داعش در سوریه، هوشیاری آمریکا که اندکی سرجایش می آید، برای پاسخ به این اقدام مسکو تدابیری را در نظر می گیرد.

نخستین کاری که انجام می دهد موج رسانه ای گسترده ای را علیه روسیه آغاز می کند. با این روش که حملات هوایی روسیه در سوریه یک تجاوز نظامی است. این تبلیغات به طور گسترده در رسانه های آمریکایی و اروپایی همچنین کشورهای عربی منطقه پیگیری می شود.

ادامه این جنگ رسانه ای به این موضوع می رسد که حملات بمب افکن های ارتش سرخ، نیروهای داعش را هدف قرار نمی دهد بلکه هدف آنها نیروهای مخالف اسد و ارتش آزاد سوریه است.

این تبلیغات منفی علیه اقدامات روسیه در مقابله با تروریست های منطقه به همین اتهامات و محکومیت ها ختم نمی شود، اکنون هشدارهایی به خاطر ورود اشتباهی جنگنده بمب افکن های روسیه به آسمان ترکیه بهانه ای شده است تا ناتو خود را محق بداند به این اقدام واکنش نشان دهد. اما با بی تفاوتی روسیه نسبت به این واکنش ناتو روبرو می شود.

اما اکنون آمریکا در اندیشه دیگری است. سوریه از دست آمریکا خارج شده و این کشور با قشونی از همپیمانانش هم نمی توانند دخالت نظامی در سوریه داشته باشند. برای این که از قافله عقب نماند در اندیشه حضور گسترده نظامی در عراق است.

این کشور که با دخالت نظامی آمریکا و متحدانش اشغال شد و صدام با این دخالت نظامی سرنگون گشت، اکنون به عنوان کشوری همپیمان با ایران در منطقه تبدیل شده است که خوشایند آمریکا و غرب نیست.

حضور داعش در عراق و اشغال بخش های زیادی از این کشور با خیانت ارتش که ساختار آن را همچنان به خاطر اعمال نفوذ آمریکایی ها بعثی ها در اختیار داشتند، باعث شد که عراق با بحران جدی تری روبرو شود.

سوریه دارای یک ارتش وفادار و مردمی است که در 4 سال گذشته توانسته است در مقابل هجوم گسترده تروریست های تکفیری مورد حمایت آمریکا و کشورهای مرتجع عربی منطقه ایستادگی کند. اما عراق از این امتیاز بهره ای نبرده به همین خاطر شکست های این کشور سنگین تر هم بوده است.

پس از تشکیل ارتش و بسیح مردمی در عراق که با حمایت های جمهوری اسلامی ایران انجام شد وضعیت میدانی این کشور در قبال تروریست های داعش تغییر کرد. از سوی دیگر تحویل چندین فروند هواپیمای جنگی و هلیکوپترهای روسی به ارتش عراق جان تازه ای به آنها داد.

علیرغم وعده های آمریکا برای کمک به عراق در مقابله با تروریست های تکفیری وهابی داعش، این وعده ها عملی نشد و همانگونه که در ماجرای مذاکرات هسته ای با ایران بارها دبه کرد، این سیاست دبه کردن ها را برای عراق هم پیاده نمود.

اما اکنون در چنین شرایطی، آمریکا در فکر حمله به مواضع تروریست های داعش در عراق است. اما مانع اصلی آن موافق نبودن دولت این کشور است. العبادی تمایل عراق را برای حملات هوایی روسیه به مواضع داعش اعلام کرده است. روسیه هم مخالفتی با آن نکرده اما گفته که باید این موضوع را بررسی کند.

ائتلاف ضد داعش به رهبری مریکا نتوانسته کاری از پیش ببرد. ورود مستقیم و عملیات واحد آمریکا در عراق شاید بتواند تا اندازه ای وجهه از دست رفته کاخ سفید را بازگرداند.

آمریکا در عملیات رسانه ای مهره های خود را حرکت داده و اکنون روسیه می تواند با حرکت مهره دیگر در عراق یک شوک جدی را به آمریکا وارد کند.

رئیس پارلمان روسیه هم اعلام کرده این کشور حملات هوایی به مواضع داعش در عراق را در صورت درخواست بغداد بررسی خواهد کرد.

اما روسیه در حال حاضر نباید نیروی زمینی خود را وارد سوریه کند. این گزینه هنوز زود است. بمباران مواضع تروریست های داعش و مخالفین اسد که از سوی آمریکایی ها حمایت می شوند، در این مقطع بهترین کار ممکن است. روسیه با تجهیز و آموزش ارتش سوریه می تواند از سربازان سوری بهترین بهره را ببرد و با دست ارتش این کشور در حوزه نظامی تروریست ها را نابود کنند.

ائتلاف ضد تروریسمی که در واقع میان روسیه، ایران، سوریه و عراق شکل گرفته است، یک ائتلاف واقعی علیه تروریست هایی است که آمریکایی ها و کشورهای عربی منطقه به همراه ترکیه از آنها حمایت می کنند.شکست تروریست ها در منطقه، شکست آمریکا و متحدانش را در پی خواهد داشت.



علیرضا
|
-
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
0
0
جنگ باتروریست های داعش وشکست دادن آنها درعراق وسوریه ویمن درواقع شکست ائتلاف آمریکا ونوکرانش دراتحادیه عرب وترکیه است. عراق در درخواست از روسیه برای بمباران مواضع داعش نباید وقت تلف کند،چون دراین فاصله فرصتی به آمریکا ومتحدانش برای پیاده کردن نیرو در عراق به بهانه مبارزه با داعش خواهد داد که این به معنی تصرف عراق خواهد بود ودراین صورت دخالت روسیه به معنی رویارویی مستقیم با آمریکا ست که قدرتهای بزرگ معمولا از اینگونه رویارویی پرهیز میکنند.
ناشناس
|
-
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
0
0
ایول
ایران
|
-
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
0
0
درود بر ایران .مرگ بر امریکا مرگ بر اسرائیل مرگ بر عربستان سعودی مرگ بر ترکیه
كاوه
|
-
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
0
0
سلام روسيه اگر در هراق هم ورود كنه دست آمريكا توي منطقه بسته ميشه و باعث ميشه كه جبهه ضد آمريكا تقويت بشه
6305230
|
-
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
0
0
داعش ملعون باید هر چه سریع تر نابود شود
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *