نسبت به تصویب لایحه جامع وکالت بی‌تفاوت نیستیم

12:09 - 05 مهر 1393
کد خبر: ۸۴۸۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی با یادآوری اینکه لایحه جامع وکالت از مطالبات قوه قضاییه است و این کمیسیون باید پیگیر آن باشد، افزود: این لایحه دغدغه اسکودا(اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران) و جامعه حقوقی کشور است و نمی‌توان نسبت به آن بی‌تفاوت بود.

: سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی با یادآوری اینکه لایحه جامع وکالت از مطالبات قوه قضاییه است و این کمیسیون باید پیگیر آن باشد، افزود: این لایحه دغدغه اسکودا(اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران) و جامعه حقوقی کشور است و نمی‌توان نسبت به آن بی‌تفاوت بود.

میرهادی قره سیدرومیانی در گفت و گو با خبرنگار حقوقی میزان در مورد سرانجام لایحه جامع وکالت، اظهارکرد: من نیز از پیگیری اخبار متوجه شدم که این لایحه در کمیسیون لوایح دولت به تصویب رسیده و پس از تایید نهایی به مجلس ارسال شده است ولی تاکنون مجلس اعلام وصول نکرده است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نهم، با بیان اینکه لایحه جامع وکالت از مطالبات قوه قضاییه است که باید این کمیسیون پیگیر آن باشد، اذعان کرد: کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با در نظر گرفتن نظرات کارشناسان که مبنای اصولی و منطقی داشته باشد به اصلاح این لایحه خواهد پرداخت.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که چرا اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در مصاحبه‌ها تاکید داشتند که تصویب این لایحه دغدغه آن‌ها نیست، افزود: با توجه به اینکه بسیاری از حقوقدانان با این کمیسیون تماس گرفته و بر تصویب لایحه فوق‌الذکر در جهت قانونمند کردن اقدامات وکلا در جامعه اصرار داشتند و از سویی دیگر این لایحه دغدغه اسکودا(اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران) نیز بود؛ نمی‌توان نسبت به آن بی‌تفاوت بود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *