هیچکدام از خودروهای داخل به روز نیستند/ با توقف تولید وانت نیسان 2000 موافقم

11:21 - 05 مهر 1393
کد خبر: ۸۴۶۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان با بیان اینکه هیچ یک از خودروهای داخل به روز نیستند، گفت: تمام خودورهای داخل با موتورهای بسیار قدیمی و آلوده کننده تولید می‌شوند و هیچکدام استانداردهای یورو را پاس نکرده اند.

: عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان  با بیان اینکه هیچ یک از خودروهای داخل به روز نیستند، گفت: تمام خودروهای  داخل با موتورهای بسیار قدیمی و آلوده کننده تولید می‌شوند و هیچکدام استانداردهای یورو را پاس نکرده اند.

بهرام شهریاری،در گفت‌وگو با خبر نگار اقتصادی میزان، افزود: در کشورهای توسعه یافته تولید خودرو  با استانداردهای یورو و بالاتر از آن صورت می‌گیرد اما در کشور ما حداکثر با u4 یعنی حداکثر استاندارد در سطح بسیار پایینی صورت می گیرد.

وی در خصوص صحبت زنگنه، وزیر نفت مبنی بر اینکه امیدواریم به زودی توقف وانت نسیان 2000 را جشن بگیریم، گفت: کاملا با صحبت ایشان موافقم. نیسان 2000 به دلیل پر مصرف بودن و ایجاد آلودگی، خودرویی بسیار مضر است که به نظر من هم باید متوقف شود. آقای زنگنه هم قطعا در مورد تولید نیسان 2000 مشکلی ندارند اما ایرادشان باید از موتور قدیمی آن باشد که مصرف بالایی دارد و موتوری قدیمی و آسیب رسان دارد.

شهریاری ادامه داد: باید موتورخودروهای ساخت داخل به سمت موتورهای نسل جدید پیش رود. تمام تولیدات داخل بر همین منوال تولید می‌شود که نه در بدنه و نه در موتور، هیچکدام به روز نیستند و از این رو وارد کردن دانش فنی جدید در کشور از ضروریات است.

وی ادامه داد: جدیدترین خودروی ما که 206 است به روز نیست. در گذشته خودوریی با نام  ev2 که قطعاتش را خودمان تولید و صادر می کردیم، خودرویی بود که در فرانسه به نام تمیز کننده هوا مشهور بود نه آلوده کننده هوا. این خودروی 3 سیلندر با حجم موتور بالا که 120 اسب بخار قدرت داشت با مصرف ماکزیمم 4 لیتردر 100 کیلومتر با شرایط استاندارد تولید می‌شد که متاسفانه تولید آن متوقف شد و ما باید به سمت چنین تولیداتی پیش رویم.

گفتنی است پنج شنبه گذشته وزیر نفت در مراسم افتتاحیه نمایشگاه ایران پلاست با بیان اینکه توقف تولید پیکان را جشن گرفتیم و امیدوارم به زودی توقف تولید نیسان 2000 را هم جشن بگیریم، گفت: این محصولات که به درد نمی خورد صنعت ایران را جهانی نمی‌کند، سودی که تولید کننده می‌برد باید از تولیدش باشد نه از رانت خوردن.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *