قانونی شدن «مرگ خودخواسته» در کالیفرنیا

16:28 - 14 مهر 1394
کد خبر: ۸۴۶۵۴
خبرگزاری میزان - کالیفرنیا به ۴ ایالت دیگر آمریکا پیوست که مرگ خودخواسته با نظارت پزشک را برای بیماران لاعلاج مجاز می دانند. جری براون فرماندار ایالت روز دوشنبه این قانون را امضا کرد.
قانونی شدن «مرگ خودخواسته» در کالیفرنیابه گزارش به نقل از شفاف، کالیفرنیا به ۴ ایالت دیگر آمریکا پیوست که مرگ خودخواسته با نظارت پزشک را برای بیماران لاعلاج مجاز می دانند. جری براون فرماندار این ایالت روز دوشنبه این قانون را امضا کرد.

قانون مرگ خود خواسته تا حدودی با الهام از وضعیت یک زن کالیفرنیایی پا گرفت که برای دستیابی به مرگ خودخواسته به ایالت اورگان رفت.

امسال دست کم در دوازده ایالت آمریکا طرح هایی برای کمک به بیماران لاعلاج جهت پایان دادن به زندگی پررنجشان ارائه شده است اما تا کنون هیچ کدام به قانون تبدیل نشده اند.

جنبش "حق مرگ خودخواسته” زمانی در کالیفرنیا جان گرفت که بریتانی مینارد، بیمار مبتلا به سرطان در این ایالت برای پایان دادن قانونی به زندگی اش عازم ایالت اورگان شد. خانواده بریتانی، از جمله مادر او در حمایت از این قانون صحبت کرده اند.

گروه های مذهبی با این قانون مخالفند و می گویند مرگ خودخواسته مخالف اراده خداوند است. کلیسای کاتولیک نیز از فرماندار کالیفرنیا خواسته بود این طرح را وتو کند. حامیان حقوق کم توانان جسمی و ذهنی نیز نگرانند که بیماران لاعلاج برای پایان دادن به زندگی شان تحت فشار قرار بگیرند.

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *