بودجه تزریق نشود، هنرمند هم عقب نشینی می کند

10:56 - 05 مهر 1393
کد خبر: ۸۴۵۴
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: وقتی بودجه و پشتوانه ای از سوی مسوولان تزریق نشود، هنرمندان هم به طور طبیعی عقب نشینی می کنند.

: وقتی بودجه و پشتوانه ای از سوی مسوولان تزریق نشود، هنرمندان هم به طور طبیعی عقب نشینی می کنند.

به گزارش محمد میرزمانی سازنده موسیقی فیلم " دیده بان " ساخته حاتمی کیا گفت: انگیزه تولید آثاری با مضامین دفاع مقدس و مقاومت هیچگاه از ذهن هنرمندان فعال دور نخواهد شد اما وقتی بودجه و پشتوانه ای از سوی مسوولان به آنها تزریق نشود هنرمندان هم به طور طبیعی عقب نشینی می کنند.
وی که در گفتگو با خبرگزاری مهر شرکت کرده بود، افزود: با دست خالی نمی توان آثار با کیفیت و تاثیرگذار تولید کرد. بنابراین هنرمندان گناهی ندارند و این مسوولان هستند که باید به دور از هر هیاهویی امکانات لازم را به هنرمندان این عرصه اختصاص دهند.


وی اضافه کرد: : خاطره‌های زیادی در ذهن همه هنرمندان پیرامون ایام دفاع مقدس وجود دارد که هیچ گاه و به هیچ شکل ممکن از یاد نخواهد رفت. در آن سال ها شور و هیجانی بین هنرمندان در تمامی رشته ها اعم از سینما، تئاتر، هنرهای تجسمی و موسیقی وجود داشت که واقعا توصیف آن سخت است.

در آن دوران همه هنرمندان فارغ از هرگونه کلیشه بودند

این آهنگساز فیلم های دفاع مقدس ادامه داد: در این دوران همه هنرمندان فارغ از هر گونه کلیشه و شعاری همدل و همصدا با هم علیه متجاوزان قیام می کردند و آن اتحاد، رفاقت ها و صمیمیت‌ها بود که بهترین دوران کاری را لااقل برای من رقم زد. ما در آن روزها اتحاد، همبستگی و تعاون را به معنا و مفهوم واقعی کلمه حس کردیم.
وی تاکید کرد: آن اتفاق در حالی رخ داد که هیچکدام از ما برای پول و مقام به این مناطق اعزام نمی شدیم و هرآنچه بود ایمان قلبی بود که ما را برای رفتن به جبهه ترغیب می کرد.

مدیر اسبق مرکز موسیقی وزارت ارشاد با اشاره به نحوه ساخت قطعه موسیقایی «شهادت همسنگر» توضیح داد: در ارتفاعات منطقه بازی دراز بودیم و آن زمان در سنگرهایی که ایجاد کرده بودند خاطرم هست که تراکت هایی میان رزمندگان پخش می‌شد که وقتی محتوای آن را جویا شدم وصیت‌نامه شهیدی بود که باعث ایجاد انگیزه ای مضاعف در من برای ساخت قطعه «شهادت همسنگر» با همراهی ارکستر مجلسی سازمان صدا و سیما به رهبری زنده یاد بیگلری پور شد.

همه اینها فقط گوشه ای از خاطرات من و هم نسلان من در ایام دفاع مقدس است که هر لحظه آن برای ما یادآور خاطره و یا حتی مقدمه ای برای ساخت و تولید آثار هنری شد کما اینکه بسیاری از فلیمسازان ما نیز از این لحظات بسیار در فیلمهایشان استفاده کردند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *