گوگل پلاس( +G ) چيست و طریقه استفاده از آن!

9:34 - 14 مهر 1394
کد خبر: ۸۴۳۶۰
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
خبرگزاری میزان - نهایتاً شایعات به حقیقت پیوست و «گوگل» در تاریخ ۷ تیر ۱۳۹۰ به طور رسمی از سرویس جدید خود به نام گوگل‎‌پلاس(Google Plus)رونمایی کرد…
به گزارش گروه فضای مجازی ، نهایتاً شایعات به حقیقت پیوست و «گوگل» در تاریخ ۷ تیر ۱۳۹۰ به طور رسمی از سرویس جدید خود به نام «گوگلپلاس(Google Plus)  رونمایی کرد

«گوگلپلاس» را بایستی بزرگ‌ترین تهدید برای بزرگ‌ترین شبکه‌ی اجتماعی حال حاضر دنیای وب، یعنی «فیس‌- بوک» تلقی کرد، چرا که طبق گفته مسئولان شرکت «گوگل»، «گوگلپلاس» فراتر از یک محل برای به اشتراک‌گذاری عکس‌ها و مطالب خواهد بود. این شبکه اجتماعی همانند بسیاری دیگر از سرویس‌های گوگل در ابتدا تنها به صورت دعوت‌نامه‌ای عضوگیری می‌کند اما به زودی و با پایان یافتن دوره آزمایشی، ثبت‌نام عمومی آن آغاز می‌شود. هم‌اکنون قصد داریم به معرفی ۱۳ ترفند و نکته در محیط «گوگلپلاس» بپردازیم.

۱- «گوگلپلاس» به شما امکان قالب‌بندی متن‌ها را می‌دهد. برای توپُر (Bold) کردن نوشته کافی است علامت «*» را در دو طرف متن قرار دهید. همچنین می‌توانید برای مورب (Italic) نمودن متن از کاراکتر «_» در دو طرف متن استفاده کنید. جهت خط کشیدن روی از قسمتی از متن نیز می‌توانید کاراکتر «-» را در دو طرف متن قرار دهید.

۲- برای به اشتراک‌گذاری ویدئو، تصویر و لینک موجود در یکی از صفحات وب، می‌توانید ویدئو، تصویر و لینک مورد نظر را توسط ماوس کشیده و در جعبه بهاشتراکگذاری مطالب در صفحه Stream «گوگلپلاس» رها کنید.

۳- قابلیت حلقه (Circle) در «گوگلپلاس» کاملاً مشابه قابلیت دنبال کردن (Following) در «توئیتر» است. بهروزرسانیهای شما تنها برای افرادی ارسال خواهد شد که شما در حلقه خود داشته باشند (یا شما را دنبال کنند).

۴ - شما میتوانید اشخاص موجود در حلقههای خود را در ارسالهایتان برچسب (Tag) بزنید. برای این کار کافی است به هنگام نگارش یک ارسال جدید، ابتدا یک کاراکتر «+» یا «@» وارد کنید، سپس نام شخص را پس از آن تایپ کنید.

۵ - با توجه به اینکه در حال حاضر امکانی همانند پیغام خصوصی در «گوگلپلاس» وجود ندارد، شما میتوانید در صفحه Stream متن مورد نظر خود را وارد کنید، سپس آن متن را طوری تنظیم کنید که فقط برای شخص مورد نظر به اشتراک گذاشته شود. برای این کار کافی است پس از نگارش متن، بر روی Add more people کلیک کنید و نام فرد را تایپ کنید. اگر حلقه دیگری برای اشتراک وجود دارد با استفاده از دکمه ضربدر میتوانید آن را حذف کنید.

۶ - شما میتوانید قابلیت ثبت نظر و همچنین بهاشتراکگذاری‎‌ مجدد را برای مطالب ارسالی خود در «گوگلپلاس» غیرفعال کنید. برای این کار پس از انتشار مطلب، بر روی فلش کوچک موجود در سمت راست بالای هر پست کلیک کنید و گزینه Disable comments برای غیرفعال کردن نظرات و گزینه Disable reshare را برای غیرفعال کردن بهاشتراکگذاری مجدد مطلب، انتخاب کنید.

۷ - برای دستیابی به لینک مستقیم هر مطلب، کافی است بر روی تاریخ و ساعت ارسال آن کلیک کنید.

۸ - دکمه «۱+» در «گوگلپلاس» عملکردی کاملاً مشابه با «Like» در «فیسبوک» دارد. کلیک مجدد بر روی این دکمه، باعث حذف «۱+» شما از آن مطلب خواهد شد.

۹ - کلیک کردن بر روی دکمه «۱+» در زیر مطالب افراد در «گوگلپلاس» موجب قرار گرفتن این مطالب در بخش «۱+’s» نمایه (Profile) شما نخواهد شد. تنها کلیک کردن بر روی این دکمه در صفحات وب، موجب قرارگیری لینک آنها در این بخش میگردد.

۱۰ - کلیدهای میانبر موجود در «گوگلپلاس» بدین شرح میباشند:
کلید Space = پایین بردن صفحه Stream
کلید J = پایین رفتن به اندازه یک مطلب در صفحه Stream
کلید K = بالا رفتن به اندازه یک مطلب در صفحه Stream
کلید Enter = ثبت نظر برای یک مطلب که توسط دو کلید بالا انتخاب شده است

۱۱ - در صورتی که علاقهای به دریافت ایمیلهای اطلاعرسانی «گوگل‌پلاس» ندارید، کافی است از نوار بالای صفحه بر روی شکل چرخدنده کلیک کنید و گزینه Google+ settings را انتخاب کنید. در این صفحه میتوانید تعیین کنید ایمیل اطلاعرسانی در چه مواردی ارسال شود.

۱۲ - شما میتوانید کلیه مطالب، اطلاعات نمایه، تصاویر و سایر موارد منتشر شده در «گوگل‌پلاس» را به صورت یک فایل فشرده در فرمت zip دانلود کنید. برای این کار از نوار بالای صفحه بر روی شکل چرخدنده کلیک کنید و گزینه Google+ settings را انتخاب کنید. سپس بر روی Data liberation کلیک نمایید.

۱۳ - برای این که متوجه شوید سایر افراد صفحه نمایه شما را چطور میبینند، به صفحه Profile بروید. اکنون در محلی که عبارت …View profile as درج شده است نام یک شخص را وارد کنید تا صفحه نمایه خود را از دید او مشاهده کنید. با کلیک بر روی گزینه Anyone on the web نمایه خود را از دید همهی افراد متفرقه خواهید دید.


/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود. 


علیرضا
|
-
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
0
0
سلام. الان تقریباً ۵ سال از تولد گوگل پلاس گذشته. من یادمه زمانی که از گوگل پلاس رونمایی شد درمورد نقض حریم خصوصی کاربران یا منتشر شدن ایمیل خصوصی کاربران در حلقه‌ها و... اخبار متفاوت و ضد و نقیضی منتشر شد. تا جایی که من واقعاً گوگل پلاس رو غیرفعال کردم و واردش نشدم تا اینکه الان مایلم باهاش کار کنم. در مورد انتشار (share) شدن ایمیل‌ها مشکلی بوجود نمیاد؟
یلدا
|
-
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
0
0
سلام من گوگل پلاسم نزدیک یه ماهه محدودشده نمیتونم پست بزارم چون دیده نمیشه چکار کنم ازمحدودت دربیاد
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *