رئیس‌جمهور امروز نیویورک را به مقصد روسیه ترک می‌کند

8:54 - 05 مهر 1393
کد خبر: ۸۴۳۱
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس جمهور کشورمان برای شرکت در چهارمین اجلاس کشورهای حاشیه خزر است که به منظور تدوین نظام حقوقی این کشورها برگزار می شود، عصر امروز شنبه نیویورک را به مقصد بندر روسی آستاراخان ترک خواهد کرد.

: : رئیس جمهور کشورمان برای شرکت در چهارمین اجلاس کشورهای حاشیه خزر است که به منظور تدوین نظام حقوقی این کشورها برگزار می شود، عصر امروز شنبه نیویورک را به مقصد بندر روسی آستاراخان ترک خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی میزان، قرار است وزیر خارجه کشورمان با توجه به برگزاری اجلاس سران کشورهای حاشیه خزر در آستاراخان روسیه، رئیس جمهور را در این سفر همراهی کند.

بر اساس این گزارش در صورت هرگونه تغییر در شرایط کنونی مذاکرات هسته ای در نیویورک، این احتمال وجود دارد که محمد جواد ظریف و تیم هسته ای همراه در نیویورک باقی بمانند.

این اجلاس، چهارمین اجلاس کشورهای حاشیه خزر است که به منظور تدوین نظام حقوقی این کشورها صورت می گیرد.

اولین اجلاس سران خزر در سال 2002 در عشق آباد (پایتخت ترکمنستان)، دومین اجلاس سران خزر در تهران (16 اکتبر 2007) و سومین اجلاس سران خزر در سال 2010 در باکو (پایتخت جمهوری آذربایجان) تشکیل شد و حالا آستراخان خود را برای میزبانی روسای جمهور 5 کشور ساحلی آماده می کند.

به احتمال فراوان سومین دیدار حسن روحانی و پوتین در جریان سفر به منظور گسترش روابط دوجانبه انجام شود. این در حالی است که ایران و روسیه چندی پیش یکی قرار همکاری اقتصادی 70 میلیارد یورویی اجرا کرده اند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *