برخوردهای سلبی مانع از اشاعه فرهنگ خودی می‌شود/ باید برای فرهنگسازی در کشور هزینه کنیم

8:53 - 05 مهر 1393
کد خبر: ۸۴۳۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس با تاکید بر اینکه هجمه فرهنگی کشورها را به زمین می‌زند، گفت: باید در پی جایگزین کردن ابزارهای مناسب در جهت مبارزه با فرهنگ بیگانه باشیم ولی تحقق این مهم در بین نسل جوان کشور با اقدامات سلبی امکانپذیر نیست.

: عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس با تاکید بر اینکه هجمه فرهنگی کشورها را به زمین می‌زند، گفت: باید در پی جایگزین کردن ابزارهای مناسب در جهت مبارزه با فرهنگ بیگانه باشیم ولی تحقق این مهم در بین نسل جوان کشور با اقدامات سلبی امکانپذیر نیست.

محمدعلی اسفنانی در گفت و گو با خبرنگار حقوقی میزان در خصوص بیانات اخیر رئیس قوه قضاییه مبنی بر اینکه دشمنان ما می‌خواهند فضاهای آموزشی را آلوده کنند، اظهارکرد: دشمن به دنبال نقطه ضعف‌ها می‌گردد و سعی دارد با پوچ تلقی کردن فرهنگ ما به اشاعه فرهنگی با جذابیت بیشتر در بین جوانان بپردازد بنابراین باید هوشیار باشیم چراکه هجمه فرهنگی در برخی کشورها به گونه‌ای بوده که آن کشور را به کلی زمین زده است بنابراین نباید اجازه دهیم که بیگانگان از این طریق در کشورمان رخنه کنند.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با بیان اینکه اگر امروز دشمن بر فرهنگ ما مسلط نشود، ناامید نشده و برای آینده برنامه‌ریزی می‌کند، افزود: هم‌اکنون باید فرهنگسازی را از آموزش و پرورش شروع کنیم و آنرا جدی بگیریم چراکه آسیبی که از این ناحیه بر کشور وارد می‌شود تا سال‌های متمادی قابل جبران نخواهد بود.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: متاسفانه در کشورمان بیشتر از نظر سلبی به مباحث فرهنگی پرداخته می‌شود و این در حالی است که برخورد منفی برای حفظ اشاعه فرهنگ در بین جوانان موفق نیست و اقدامات سلبی تنها موجب دور شدن جوانان از فرهنگ ایرانی-اسلامی خواهد شد.

این عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به اینکه باید در پی جایگزین کردن ابزارهای مناسب در جهت مبارزه با فرهنگ بیگانه باشیم، یادآورشد: تجربه ثابت کرده که نمایش یک فیلم یا سریال قوی از رسانه ملی توانسته بسیاری از جوانان را از تماشای برنامه‌های ماهواره‌ای که همزمان پخش شده، منصرف کند بنابراین باید برای فرهنگسازی در کشور هزینه کنیم.

"گفتنی است آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه جبهه فرهنگ و تعلیم و تعلم باید جدی گرفته شود، تاکید کرد: استقلال کشور منوط به پیشرفت های علمی و فرهنگی است؛ بنابراین انتظار ما از جوانان رشید کشور که نشان داده‌اند توانایی‌ها و استعدادهای خارق العاده دارند این است که از فرصت های جوانی برای تعلّم استفاده کنند.
رئیس دستگاه قضا با تاکید بر اینکه پیشرفت های جمهوری اسلامی درسالهای اخیر که موضوعی برای دشمنی دشمنان کشور تبدیل شده است، گفت: دشمنان ما می‌خواهند فضاهای آموزشی را آلوده کنند بنابراین معلمان، مدرسان، دانشجویان و همه کسانی که در دانشگاه ها نقش دارند باید دست به دست هم بدهند تا خواب‌هایی را که دشمنان برای ما دیده‌اند پریشان شود."


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *