یک میلیون و 600 هزار خانه خالی در کشور وجود دارد/ افزایش نرخ تورم در پی وام 80 میلیونی مسکن

8:47 - 05 مهر 1393
کد خبر: ۸۴۲۷
دسته بندی: صفحه نخست ، عمومی
خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این که وام 80 میلیونی مسکن منجر به افزایش نرخ تورم در کشور می‌شود، اعلام کرد: وزارت راه و شهرسازی در خصوص نحوه بازپرداخت وام هنوز پاسخ شفافی نداده است.

: عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این که وام 80 میلیونی مسکن منجر به افزایش نرخ تورم در کشور می‌شود، اعلام کرد: وزارت راه و شهرسازی در خصوص نحوه بازپرداخت وام هنوز پاسخ شفافی نداده است.

علیرضا خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، با تاکید بر این که دولت و به ویژه وزارت راه و شهرسازی باید در ابتدا چند پارامتر را در نظر بگیرد و سپس در مورد پرداخت وام 80 میلیون تومانی تصمیم گیری کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به وجود یک میلیون و 600 هزار خانه خالی در کشور عنوان کرد: هم اکنون 400 هزار واحد آن در تهران و عمدتا در مرکز تا شمال شهر قرار دارد که در صورتی که این خانه ها را متری 4 میلیون تومان در نظر بگیریم، قیمت این خانه ها بسیار بالا است و با وام 80 میلیون تومانی اصلا امکان خرید این خانه ها وجود ندارد.

وی در ادامه با تاکید بر این که پیش از تزریق وام 80 میلیونی باید دولت شناخت دقیقی از وضعیت بازار مسکن پیدا کند ادامه داد: هم اکنون نظارت دقیقی بر حوزه مسکن کشور صورت نمی گیرد. زیرا ممکن است پرداخت این وام شرایط نامناسبی را برای بخش مسکن به وجود بیاورد.

خسروی خواستار تعیین تکلیف نحوه توزیع وام 80 میلیون تومانی در تهران و مراکز استان ها شد و گفت: هم اکنون یکی از این پارامترها اقساط وام 80 میلیونی است که ماهانه حدود 2 میلیون تومان می شود و پرداخت این اقساط برای بسیاری از مردم دشوار است و اصلا هر کسی نمی تواند این اقساط را پرداخت کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این که برای وام 80 میلیون تومانی باید حدود 130 هزار میلیارد تومان از طریق بانک ها پرداخت شود اعلام کرد: مابه التفاوت سود 14 درصد تا 25 درصد آن بایستی توسط دولت به بانک ها پرداخت شود. 41 هزار میلیارد تومان پول از طریق بانک ها پرداخت شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *