رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نشست وزیران خارجه ایران و 1+5 در نیویورک لغو شد

8:44 - 05 مهر 1393
کد خبر: ۸۴۲۶
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان: عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان خبر لغو نشست وزیران خارجه کشورهای 1+5 و ایران در نیویورک را تائید کرد.

: عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان خبر لغو نشست وزیران خارجه کشورهای 1+5 و ایران در نیویورک را تائید کرد.

به گزارش گروه سیاسی ، این عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان گفت: علاوه بر این خبر نشست احتمالی وزیران خارجه 3 کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس با همتای ایرانی خود نیز تکذیب می شود.

وی افزود : تنها دیداری که شامگاه جمعه در نیویورک (به وقت محلی) برگزار خواهد شد، نشست سه جانبه وزیران امور خارجه ایران، آمریکا و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپاست. این نشست قرار است ساعت 17.30 دقیقه بوقت محلی در هتل والدروف نیویورک و با حضور محمد جواد ظریف، جان کری و کاترین اشتون برگزار شود. این 3 نفر شامگاه پنجشنبه نیز در همین مکان نشست سه جانبه ای برگزار کرده بودند. نشست شامگاه جمعه، سومین دیدار رسمی وزیر امور خارجه کشورمان با همتای آمریکائی خود است.

این منبع آگاه همچنین از احتمال باقی ماندن محمد جواد ظریف در نیویورک برای ادامه رایزنی های هسته ای خبر داد و گفت: این احتمال البته به نتایج نشست سه جانبه جمعه شب ظریف، کری و اشتون بستگی دارد.

هفتمین دور مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی ایران و اعضای گروه 1+5 از 10 روز قبل در نیویورک آغاز شده است. رئیس جمهور کشورمان که برای شرکت در شصت و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به سر می برد، عصر شنبه نیویورک را به مقصد بندر روسی آستاراخان در حاشیه دریای خزر ترک خواهد کرد.

قرار است وزیر خارجه کشورمان با توجه به برگزاری اجلاس سران کشورهای حاشیه خزر در آستاراخان روسیه، رئیس جمهور را در این سفر همراهی کند اما در صورت هرگونه تغییر در شرایط کنونی مذاکرات هسته ای در نیویورک، این احتمال وجود دارد که دکتر محمد جواد ظریف و تیم هسته ای همراه در نیویورک باقی بمانند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *