ائتلاف ضد داعش به موازین بین‌المللی پایبند باشد/ اولویت تهران، حفظ ثبات و امنیت منطقه

12:08 - 04 مهر 1393
کد خبر: ۸۳۹۰
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان: محمد جواد ظریف وزری امور خارجه ایران و موگرینی وزیر امور خارجه ایتالیا صبح امروز (جمعه) در نیویورک دیدار و در آن درباره موضوعات مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

: محمد جواد ظریف وزری امور خارجه ایران و موگرینی وزیر امور خارجه ایتالیا صبح امروز (جمعه) در نیویورک دیدار و در آن درباره موضوعات مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش گروه سیاسی ، محمد جواد ظریف وزری امور خارجه ایران و موگرینی وزیر امور خارجه ایتالیا صبح امروز (جمعه) در نیویورک دیدار و در آن درباره موضوعات مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

در این دیدار درباره ثبات و امنیت در عراق، تروریسم و افراطی‌گری، جنایات گروه تروریستی - تکفیری داعش و روند مذاکرات هسته ای گفتگو و تبادل نظر شد.

موگرینی وزیر امور خارجه ایتالیا که به تازگی به سمت مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی تعیین شده است و تا قبل از سال آینده میلادی در سمت جدید به طور رسمی مشغول به کار می شود با اشاره به نقش ایران در کمک به ثبات منطقه و از جمله در ماه های اخیر در عراق، تبادل نظر و مشورت با ایران درخصوص شرایط و بحران های منطقه ای را مهم خواند.

ظریف با استقبال از مشورت‌های نزدیک دو طرف، دیدگاه ایران در خصوص مبارزه با تروریسم و تحرکات اخیر ائتلاف ضد داعش را بیان کرد و لزوم پایـــــبندی به موازین بین المللی را مورد تأکید قرار داد.

وی حفظ ثبات و امنیت منطقه و تقویت مناسبات دوستانه با همه کشورهای همسایه را اولویت تهران در سیاست خارجی خواند.

وزیر امورخارجه کشورمان همچنین با تأکید بر حق طبیعی ملت ایران برای بهره مندی از فناوری صلح آمیز هسته ای، دیدگاه های کشورمان درخصوص شرایط دستیابی به راه حل جامع در مذاکرات را بیان کرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *