رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آتش سوزی در 376 هکتار از جنگل های لرستان تا پایان شهریور ماه/ کاهش 92 درصدی آمار وقوع این حوادث

9:41 - 04 مهر 1393
کد خبر: ۸۳۷۸
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیرکل محیط زیست استان لرستان با اعلام کاهش 92 درصدی وقوع آتش سوزی در جنگل های لرستان گفت: تا پایان شهریور ماه 1393 حدود 320 هکتار از اراضی جنگلی آزاد و 56 هکتار از مناطق حفاظت شده در آتش سوخته اند.

: مدیرکل محیط زیست استان لرستان با اعلام کاهش 92 درصدی وقوع آتش سوزی در جنگل های لرستان گفت: تا پایان شهریور ماه 1393 حدود 320 هکتار از اراضی جنگلی آزاد و 56 هکتار از مناطق حفاظت شده در آتش سوخته اند.

مهرداد فتحی بیرانوند در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره آتش سوزی در جنگل های لرستان در نیمه نخست امسال اظهار کرد: برآورد میزان آتش سوزی ها سخت است زیرا ممکن است در یک منطقه این حادثه رخ دهد که علفزار بوده یا پوشش جنگلی داشته باشد. اما آنچه که ما به عنوان اداره کل محیط زیست با اداره منابع طبیعی و ستاد حوادث استان به جمع بندی رسیده ایم بیانگر این است که امسال در مقایسه با سال گذشته درصد آتش سوزی در جنگل های استان 92 درصد کاهش یافته است.

وی در ادامه افزود: طی جلسه های سه جانبه ای که میان محیط زیست، منابع طبیعی و ستاد حوادث در استان لرستان برگزار شده است تا پایان شهریور ماه 1393 حدود 320 هکتار از اراضی جنگلی آزاد و 56 هکتار از مناطق حفاظت شده در آتش سوخته اند.

مدیرکل محیط زیست استان لرستان در خصوص دلایل آتش سوزی ها در جنگل های لرستان نیز گفت: این استان یکی از قطب‎های اصلی منابع طبیعی ایران است که به‎دلیل ویژگی‎های خاص فیزیوگرافی و توپوگرافی، همچنین شرایط اقتصادی و اجتماعی حاکم بر آن دلایل مختلفی موجب وقوع آتش سوزی در جنگل ها و تخریب آنها می شود.

فتحی بیرانوند عنوان کرد: عوامل زیادی در آتش سوزی ها دخیل بوده اند. یکی از دلایل در استان لرستان خصومت های محلی است. همچنین ذغال گیری، تبدیل عرصه طبیعی به زمین های کشاورزی از جمله عواملی است که در دسته دلایل  بروز این حوادث جای می گیرد.

وی افزود: شاید بخشی از جنگل ها نیز به دلیل سوء نیتی که ممکن است برخی از مناطق روستایی نسبت به جنگل ها دارند به صورت عمد یا غیر عمد از بین برود. زیرا آنها خود را در مورد منابع ملی محق می دانند، اما بیش از هر چیز باید بر بی احتیاطی و سهل انگاری گردشگران اشاره کرد.

گفتنی است جنگل های زاگرس حدود 6 میلیون هکتار هستند که در 11 استان کشور وجود دارند و سهم لرستان از این جنگل ها بیش از یک میلیون و 200 هزار هکتار است که در منطقه زاگرس استان دوم و در کل کشور سومین استان از نظر گستردگی پوشش جنگلی است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *