بزرگترین چالش وزارت بهداشت، تربیت کمک پرستار است/ بازگشت نظام سلامت به سه دهه قبل

16:38 - 03 مهر 1393
کد خبر: ۸۳۷۰
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: بحث تربیت کمک پرستار از جمله تصمیمات غیرکارشناسی بوده که در حقیقت به نظام سلامت آسیب وارد می‌کند و این نشان دهنده بازگشت به سه دهه گذشته است.

: عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: بحث تربیت کمک پرستار از جمله تصمیمات غیرکارشناسی  بوده که در حقیقت به نظام سلامت آسیب وارد می‌کند و این نشان دهنده بازگشت به سه دهه گذشته است.

محمد شریفی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان درباره تربیت کمک پرستار اظهار کرد: بحث تربیت کمک پرستار از جمله تصمیمات غیرکارشناسی و غیرمنطقی هستند که به نظام سلامت آسیب وارد می‌کند.

وی با بیان این مطلب که مهمترین دلیل وزارت بهداشت در خصوص تربیت کمک پرستار نبود نیروی انسانی در این قشر است، افزود: متاسفانه این طرح 30 سال پیش مطرح بود که اعلام آن پس از گذشت سه دهه  نشان دهنده تصمیمات غیرکارشناسی و بازگشت به آن زمان است.

به گفته عضو شورای عالی نظام پرستاری، جامعه پرستاری در حال رشد بوده و در حال حاضر دنیا به سمت استفاده از نیروهای کارشناس و دارای مدارک بالا گرایش پیدا کرده و این معقوله تنها به سلامت مردم آسیب می‌رساند.

شریفی مقدم بااشاره به این مطلب که در عرصه زمانی که دنیا به سمت تخصص سوق پیدا کرد، مردم شاهد احیاء کاردانی پرستاری و تربیت کمک پرستار هستند که این بزرگترین چالش در این حوزه است.

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *