بالا بودن احساس امنیت در استان گلستان

15:16 - 03 مهر 1393
کد خبر: ۸۳۶۴
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان:احمد فاضلیان،گفت: با وجود بالا بودن شاخص ارتکاب جرم و تنوع قومیتی ، احساس امنیت در استان گلستان بالا است.

: احمد فاضلیان با وجود بالا بودن شاخص ارتکاب جرم و تنوع قومیتی ، احساس امنیت در استان گلستان بالا است.


به گزارش ، احمد فاضلیان رییس کل دادگستری استان گلستان در مراسم تودیع و معارفه دادستان مرکز استان گفت : وجود روحانیت آگاه و بصیر در استان که هدایت مردم را برعهده دارند نقش مهمی در ایجاد آرامش ایفا می کند.
فاضلیان افزود: با وجود بالا بودن نرخ شاخص نرخ ارتکاب جرم ، خوشبختانه در 6 ماه اول سال در قتل 24 درصد، سرقت مسلحانه40 درصد، تجاوز به عنف 22 درصد، چاقو کشی، قمه کشی و جرایمی از این دست 19 درصد، و در مرگ های ناشی از تصادف 21 درصد کاهش را شاهد هستیم .
وی گفت : وظیفه دادستان تامین امنیت و تضمین حقوق شهروندی است زیرا مهمترین نیاز جامعه تامین امنیت است و فلسفه تشکیل حکومت ها نیز پاسخگویی به این نیاز است.
فاضلیان در ادامه گفت: مردم وقتی از تامین امنیت از سوی حاکمیت نا امید شوند ، ممکن است خودشان درصدد ایفای این مهم بر آیند که موجب به هم ریختن نظم جامعه می شود.
وی با تاکید بر این که تنها امنیت مبتنی بر قانون فراگیر است، گفت : امنیتی که مبتنی بر نقض قوانین و سلیقه ای باشد ناپایدار و سست است و فراتر از قانون عمل کردن می تواند، موجب عدم اعتماد مردم به حکومت شود .
رییس کل دادگستری استان گلستان به اهداف عمده دادرسی اشاره کرد و گفت: رعایت شئونات دادرسی، شناخت عمل مجرمانه، سرعت در اعلام و اجرای حکم از اهداف عمده دادرسی است.
فاضلیان دومین رکن امنیت را عدالت برشمرد و گفت : در برقراری امنیت مماشات و تسامح جایی ندارد و شمشیر عدالت باید برنده باشد.
وی با بیان این که در برخورد با مجرم هیچ خط قرمزی وجود ندارد و همه در برابر قانون یکسان هستند، تاکید کرد : در اجرای قانون از اعمال سلیقه های شخصی و جناجی باید اجتناب شود.
فاضلیان با اشاره به فعالیت های دادستان مرکز استان در سال های اخیر گفت: کمیته حمایت از سرمایه گذاری خدمات خوبی داشته که موجب شد سرمایه گذاران زیادی در استان بمانند.
آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان، آیت الله حسینی شاهرودی نماینده مردم استان در خبرگان رهبری ، صادقلو استاندار گلستان ، روسای دادگستری ها و دادستان های سراسر استان و مدیران کل استان و جمعی از قضات در مراسم تودیع ومعارفه دادستان مرکز استان حضور داشتند.
سید مصطفی حقی که پیش از این معاون دادستان مرکز استان بود و از یک ماه پیش سرپرستی دادسرای مرکز استان را برعهده داشت با حکم رئیس قوه قضاییه به عنوان دادستان عمومی و انقلاب گرگان معرفی شد.
عباس پوریانی که 10 سال دادستانی مرکز استان را بر عهده داشت از حدود یک ماه پیش به سمت مدیر کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران منصوب شده است .


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *