اقتدار و عزت امروز ایران مدیون جان فشانی های رزمندگان در دوران دفاع مقدس است

15:10 - 03 مهر 1393
کد خبر: ۸۳۶۳
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: صالحی گفت: عزت و اقتداری که امروز جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین الملل دارد مدیون جان فشانی های رزمندگان، ایثارگران، شهدا و خانواده های آنها است.

: صالحی گفت: عزت و اقتداری که امروز جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین الملل دارد مدیون جان فشانی های رزمندگان، ایثارگران، شهدا و خانواده های آنها است.

به گزارش ، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انژی اتمی ظهر پنجشنبه در آیین بزرگداشت شهید عباسپور و 500 شهید صنعت آب و برق که در پژوهشگاه نیرو برگزار شد اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران افتخار دارد که اواخر قرن بیستم پرچمدار نشان دادن بعد دیگر انسان یعنی معرفت به بشریت بود.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین هشت سال دفاع مقدس بعد از 1400 سال از ظهور اسلام و در فضایی که انواع مذاهب و مکاتب یا ایسم ها رواج داشت ایران از دین و اسلام واقعی سخن گفت.

معاون رییس جمهور اضافه کرد: پیش از انقلاب اسلامی اگر کسی از دین در دانشگاه ها سخن می گفت مرتجع نام می گرفت و در دانشگاه ها جوانان کمتر علاقه مند بودند که دینداری خود را اظهار کنند. اما با انقلاب اسلامی و همت والای امام عزیز دین دوباره به عرصه اجتماع و زندگی بازگشت.

صالحی برگزاری همایش هایی برای بزرگداشت شهدا را فرصتی برای تذکر نسبت به آنچه که در هشت سال دفاع مقدس رخ داده است توصیف کرد و گفت: بالاترین ارزشی که رزمندگان و ایثارگران ما در دفاع مقدس برای ما به ارمغان گذاشته اند حیات طیبه است به همین دلیل هرگز نباید آنها را فراموش کرد و از هر فرصتی برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنها استفاده کرد.

رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه خاطرات بسیاری از شهید عباسپور در دانشگاه علم و صنعت دارد گفت: وی فردی دارای جمیع خصایص انسانی از جمله ادب، علم، تدین و فرهیختگی بود و همه این خصوصیات باعث شد که وی به شغل وزارت نیرو در دوران انقلاب اسلامی نایل شود.

به گفته معاون رییس جمهوری اقدامات بسیار اثرگذار شهید عباسپور در روزهای نخست وزارت وی و استفاده از نیروهای زبده باعث شد که ما امروز در صنعت آب و برق مشکلی نداشته باشیم و شاهد خدمات ارزنده باشیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *