تحت پوشش قرار گرفتن 500 نابینا در «طرح توانمند سازی نابینایان»

13:37 - 03 مهر 1393
کد خبر: ۸۳۵۰
خبرگزاری میزان: معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از تحت پوشش قرار گرفتن 500 نابینا در طرح توانمند سازی نابینایان در سراسر کشور خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح حدود 10 میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.

: معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از تحت پوشش قرار گرفتن 500 نابینا در طرح توانمند سازی نابینایان در سراسر کشور خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح حدود 10 میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.

یحیی سخنگویی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره اجرای طرح توانمندسازی نابینایان در راستای کمک به این قشر اظهار کرد: در حقیقت این طرح افرادی که با نقص در بینایی روبرو هستند، را با آخرین دستاوردها و تکنولوژی های روز آشنا خواهد کرد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که در گام نخست 500 نفر از نابینایان تحت پوشش طرح توانمند سازی قرار گرفته اند، افزود: در حقیقت هدف از اجرای این طرح استقلال و خودکفایی نابینایان است، به طوری که با اجرای طرح توانمند سازی نابینایان می‌توانیم تعداد زیادی از این افراد را به استقلال برسانیم.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: با توجه به پیشرفت تکنولوژی که در سطح دنیا، نمی‌توان معلولان را از این قائده مستثنی کرد. در حقیقت این قشر باید از  جدیدترین دستاوردهای کمکی در باره معلولیت خود مطلع باشد تا بتواند به پیشرفت‌های زیادی دست یابند.

به گفته سخنگویی برای اجرایی شدن طرح توانمندسازی نابینایان 10میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.

وی در خاتمه از  خرید ۳۰ عصای هوشمند لیزری برای نابینایان در سال جاری خبر داد اظهار کرد: این عصا در تشخیص موانع به نابینا کمک می‌کند؛ زمانی که امواج ساطع شده از این عصا به مانعی در چندین متری مقابل نابینا برخورد می‌کنند، منعکس شده و به صورت لرزشی به وی هشدار می‌دهد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *