غیرقانونی بودن تبدیل اراضی کشاورزی به ویلاسازی

13:31 - 03 مهر 1393
کد خبر: ۸۳۴۹
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان:حجت الاسلام رئیسی یکی از معضلات استان‎های شمالی را تجاوز به حریم جنگل‎ها، تغییر کاربری اراضی زراعی و باغات عنوان کرد و گفت: تبدیل اراضی کشاورزی به ویلاسازی غیرقانونی است.

: حجت الاسلام رئیسی یکی از معضلات استان‎های شمالی را تجاوز به حریم جنگل‎ها، تغییر کاربری اراضی زراعی و باغات عنوان کرد و گفت: تبدیل اراضی کشاورزی به ویلاسازی غیرقانونی است.

به گزارش ، حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور ظهر امروز 3 مهرماه در آیین تکریم و معارفه دادستان مرکز گلستان که در تالار فخرالدین اسعدگرگانی برگزار شد، اظهار داشت: قانون صراحت دارد هر گونه تغییر کاربری باغات و اراضی کشاورزی ممنوع است مگر در مواردی خاص که با تصویب کمیسیون و با سازوکارهای پیش‎بینی شده همراه باشد.


وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی مسئولیت دارد از هر نوع تغییر کاربری پیشگیری کند، تصریح کرد: نیروی انتظامی و دادستان‎های سراسر کشور برای موفقیت جهاد کشاورزی موظف به همکاری هستند.
دادستان کل کشور با بیان اینکه اقدامات گلستان در راستای برخورد با تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغات قابل تقدیر است، افزود: جهاد کشاورزی اگر ببیند که کارها به خوبی پیش نمی‎رود باید فریاد بزند و حتما بداند که از سوی دستگاه قضایی مورد حمایت قرار خواهد گرفت.


رئیسی بیان داشت: جهاد کشاورزی نباید اجازه دهد که هیچ گونه بنایی در اراضی کشاورزی و باغی ساخته شود و در هر قسمتی که متوجه شدند این اقدام غیرقانونی صورت گرفته باید به سرعت وارد عمل شوند.


وی با بیان اینکه قضات در کشورهای مختلف با محدوده‎های جغرافیایی مواجه هستند، عملکرد دستگاه قضایی کشور ایران را نسبت به دستگاه‎های قضایی در دنیا متمایز خواند و افزود: نیروهای مسلح بسیاری از کشورها آموزش‎دیده و مجهز هستند، در جنگ و ستیز شرکت می‎کنند و در این مسیر جان خود را از دست می‎دهند اما نیروهای مسلح و دستگاه قضایی در ایران از تقدس بالایی برخوردار است.


دادستان کل کشور رمز تقدس نظام اسلامی را در دفاع دانست و گفت: هر چیزی که بخواهد در عالم قدسی شود باید متصل به خدا شده چرا که بدون اتصال به قدوس، قدسیت و تقدس اتفاق نمی‎افتد.
رئیسی باید و نبایدهای حاکم در لایه‎ها و ارتباطات اجتماعی را از دیگر شاخصه‎های تقدس نظام اسلامی ایران برشمرد و افزود: احکام قضا بر اساس قانون خدا و قانون رسیدگی نیز مبتنی بر مبانی فقهی است.
وی نیت‎ها، سلیقه‎ها و باطن را سومین شاخصه تقدس نظام اسلامی برشمرد و افزود: آنکه می‎خواهد قانون را اجرا کند اگر بخواهد مقدس شود باید خودش را متصل به ملک‎القدوس کند آن وقت می‎تواند مجموعه افراد جامعه را از قدسیت برخوردار کند.


دادستان کل کشور با اشاره به جنگ تحمیلی که در 31 شهریور ماه سال 1359 در کشور اتفاق افتاد، اشاره کرد و گفت: کشور در آن دوران در شرایط خاصی به سر می‎برد و دفاع ما نیز دفاع مقدس بود چرا که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری ریشه در اعتقادات، باورها، ایستادگی و مقاومت ملت ایران داشت.


رئیسی با بیان اینکه در عاشورای حسینی جهل‎زدایی رخ داد، خاطرنشان کرد: ما گرفتار جهالت مدرن هستیم که جنس همان قبلی بوده فقط کمی رنگ و لعاب آن تغییر کرده است.


وی با بیان اینکه غرب بدترین نوع ارتباطات جنسی را به عنوان شاخصه تمدن معرفی می‎کند، گفت: ملت ایران به برکت خون شهیدان بصیرت پیدا کردند و آمریکا و ترفندهای دشمن را شناختند. آمریکا روزی داعش را تاسیس می‎کند و روزی مبارزه با تروریسم به راه می‎اندازد که البته هر دو راه در راستای حمایت از تروریسم است.


رئیسی با بیان اینکه جهل‎زدایی با خون شهدا در دفاع مقدس رقم خورد، اظهار داشت: آنچه جهاد و دفاع را تقدس می‎بخشد گام نهادن در رکاب انبیاء و اوصیای الهی است.
وی با اشاره به نزولات آسمانی و تخریب حاصله از آن گفت: تخریب جنگل‎ها، تبدیل اراضی زراعی به مسکونی و به هم زدن اکوسیستم طبیعی عامل وقوع سیل و تخریب ناشی از آن است.
رئیسی با بیان اینکه باران یک نعمت الهی است، یادآور شد: اگر اکوسیستم تغییر پیدا کند بارش باران، نعمت را تبدیل به بلا می‎کند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *